پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با همکاری خیرین تا شروع سال تحصیلی آینده اولین مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم را با تجهیزات و امکانات مناسب در شهر اردبیل راه‌اندازی می‌کنیم.

شعار سال:سید جواد حسینی ، اظهار کرد: براساس آمایش سرزمینی ما در کشور به ۲۱۰ مدرسه استثنایی نیاز داریم تا سرانه فضای آموزشی را از ۲۸ متر مربع کنونی ارتقا دهیم.
 
وی تصریح کرد: سهم استان اردبیل از ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور، هشت مدرسه است که امروز کلنگ‌زنی یک مدرسه در پارس‌آباد آغاز شد و مدرسه دیگری را نیز برای دانش‌آموزان اوتیسم در اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این مدارس با کمک خیرین و منابع دولتی احداث و راه‌اندازی خواهد شد تا دانش‌آموزان اوتیسمی و استثنایی اردبیل بتوانند با تجهیزات مناسب از این فضا استفاده کنند.
 
حسینی افزود: برای احداث شش مدرسه استثنایی دیگر با همکاری مسئولان استان تأمین زمین انجام خواهد شد تا با مشارکت خیرین احداث این فضاها را شاهد باشیم.
 
وی به احداث ۳۱ سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۴ استان از جمله اردبیل سالن ورزشی مخصوص برای دانش‌آموزان استثنایی نداریم که قطعاً در سال‌های آینده با تأمین زمین و اعتبار مناسب این سالن اجرایی خواهد شد که جز تعهدات سفر امروز ماست.
 
حسینی از تجهیز یکی از مدارس استان و سالن ورزشی آن برای بهره‌برداری دانش‌آموزان استثنایی تا سقف ۲۰۰ متر مربع خبر داد و خاطر نشان کرد: با تجهیز امکانات از این سالن به صورت موقت برای دانش‌آموزان استثنایی بهره‌برداری خواهد شد.
 
وی در مورد تأمین تکنولوژی‌های جدید آموزشی و کمک توانبخشی برای دانش‌آموزان استثنایی استان اضافه کرد: در سطح کشور ۱۰۵ قلم نیاز آموزشی، پرورشی و کمک توانبخشی شناسایی شده ولی در استان اردبیل به ۹۳۳ قلم تجهیزات با اعتبار دو میلیارد تومان نیاز داریم که مقرر شد نیمی از این اعتبارات از طریق وزارت آموزش و پرورش تأمین و نیم دیگر نیز به صورت استانی و جلب کمک‌های مردمی تأمین شود.
 
حسینی اعتماد مردم را برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی مدارس استثنایی یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در سطح کشور افتتاح شده و تا اول مهر ماه یک مرکز دیگر در استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی به فعالیت ۱۰ مرکز ویژه یادگیری در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تعهد ما راه‌اندازی یک مرکز جدید ویژه یادگیری است که با کمک مسئولان استان نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن اقدام خواهیم کرد.
 
حسینی شرایط سخت کرونایی را در فرآیند آموزش دانش‌آموزان استثنایی یادآور شد و اظهار کرد: در این شرایط موضوع سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان و پیش دبستانی‌ها مورد نظر است که استان اردبیل در سنجش نوآموزان پیش دبستانی رتبه اول کشور را به دست آورده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این سفر تعهد کردیم تا یک پایگاه ثابت سنجش دانش‌آموزان و نوآموزان در استان اردبیل راه‌اندازی شود تا در طول سال این فرآیند به انجام برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما امروز شاهد راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش سلامت مجازی برای تحت پوشش دو هزار دانش‌آموز در استان هستیم و در کنار آن مدرسه الگو و نمونه را نیز در اردبیل راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
حسینی افزود: همه این مراکز و مجموعه‌های ارائه خدمات با هدف ادامه تحصیل مناسب دانش‌آموزان استثنایی فراهم شده و تلاشمان بر این است تا مرکز مشاوره و یادگیری، سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های تخصصی دیگر را با هدف کمک به آموزش درست و اصولی دانش‌آموزان فراهم کنیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 14  اسفند  1399  ، کدخبر:5161787 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین