پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۴۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تلاش برای مستثنی کردن معلمان مدارس استثنایی از قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.
شعار سال: سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره سختی کار معلمان مدارس استثنایی اظهار کرد: تعلیم و تربیت حوزه استثنایی در سطح جهان ۵ تا ۱۰ برابر تعلیم و تربیت عادی هزینه، تخصص و زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: پیش از سال ۱۳۸۰ که قانون مدیریت خدمات کشوری وجود نداشت، معلمان مدارس استثنایی ۵۰ درصد مزایای بیشتری داشتند، اما این قانون مزایا را یکسان‌سازی کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از اقداماتی که در حال پیگیری آن هستم و خوشبختانه در حال رسیدن به نتیجه است، مستثنی کردن آموزش و پرورش استثنایی و معلمان این حوزه از قانون جامع خدمات کشوری است تا متناسب با تلاش معلمان مدارس استتثنایی به آن‌ها مزایا تعلق بگیرد. طبیعی است، معلم استثنایی که با دانش آموز اوتیسم کار می‌کند در مقایسه با معلمان مدارس عادی، رنج و زحمت بیشتری می‌کشد.

حسینی بیان کرد: ۲۳ هزار همکار در سراسر کشور داریم که از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش استثنایی تحصیل کرده‌اند همچنین مصوب کردیم سالانه ۱۰ درصد از ورودی‌های آموزش و پرورش به حوزه استثنایی وارد شوند، برای حفظ جایگاه و منزلت این معلمان در تلاش هستیم تا آن‌ها را از قانون خدمات کشوری مستثنی کنیم و تا حدود ۵۰ درصد امتیازات خاص برای آن‌ها قائل شود، این موضوع تا کمیسیون اجتماعی دولت پیش رفته است.

وی همچنین در دیداری با رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در ۱۷۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۱ هزار مدرسه عادی پذیرای دانش‌آموزان استثنایی و در قالب طرح تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا شناخت کافی نسبت به دانش‌آموزان استثنایی مشغول به تحصیل در مدارس تلفیقی ندارند و یکی از راه‌های آگاه‌سازی، ارائه آموزش‌های مقوم حوزه تلفیقی فراگیر به تمام دانشجو معلمان است.

حسینی با بیان اینکه امروزه نگاه به تربیت‌معلم استثنایی نگاه چند مهارتی شده است، گفت: علاوه بر سرفصل‌های مصوب آموزشی باید یکسری دروس مکمل از جمله زبان اشاره، خط بریل، آشنایی با اختلال اتیسم، آشنایی با مشکلات ویژه یادگیری و دروس مرتبط با توان‌بخشی نیز در سرفصل آموزشی این دانشجویان گنجانده شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: شاکله دروس ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان، دروس مرتبط با صلاحیت‌های معلمی است و در این میان کارورزی برای دانشجویان به‌ویژه دانشجویان رشته‌های استثنایی بسیار مهم است. کارورزی مبتنی بر آموزش باید به سمت کارورزی مبتنی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تغیر جهت دهد و با راه‌اندازی مدارس تجربی در کنار دانشگاه‌های فرهنگیان، دانشجویان می‌توانند کارورزی خود را در این مدارس انجام دهند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۰۱۹۲۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
ای بابا واقعا این بیچاره ها خیلی زحمت میکشن تدریس به بچه های معمولی خودش خیلی سخته چه برسه به بچه های استثنایی با اون همه مشکلات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین