پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
روانه شدن فاضلاب در ۴۸ ساعت گذشته در توریستی ترین جاده جنوب کشور کام مسافران و گردشگران عید فطر را تلخ‌ می‌کند و به نوعی مسافرت به سی‌سخت با استقبال فاضلاب در جاده روبه‌رو است.

شعار سال: در جنوب کشور و ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهری در دامنه‌ کوه دنا از سلسله کوه‌های زاگرس بنام” سی‌سخت” که عنوان ” نگین سبز زاگرس” را با خود یدک می‌کشد واقع شده که همه ساله و در ایام‌های مختلف سال مسافران و گردشگران زیادی روانه این منطقه می‌شوند.

در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل شکستگی شبکه آب شرب منطقه بلهزار نرسیده به دانشگاه آزاد یاسوج شاهد جاری شدن آب و همراه کردن فاضلاب با خود در توریستی‌ترین جاده جنوب کشور هستیم مسئله‌ای که انگار برای مسئولان، محلی ار اعراب ندارد و به راحتی در کنار آن می‌گذرند در حالی کام مسافران و گردشگران را تلخ کرده است.

این موضوع در حالی است که نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش ستاد سفر این استان در آستانه تعطیلات عید فطر در تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان خبر داد بود.

فرماندار شهرستان بویراحمد در این زمینه گفت: دیروز اکیپی را برای رفع مشکل اعزام کردیم و به ما گزارش دادند که تاحدودی مشکل رفع شده و دیگر نگرانی آنچنانی وجود ندارد.

محمد کاظم نظری در واکنش به این سوال که دقایقی پیش همچنان فاضلاب در خیابان جاری است افزود: به بخشدار مرکزی بویراحمد و دهیاری ماموریت داده‌ام این مشکل را رفع کننند اگر هنوز رفع نشده اطلاعات نادرست ارائه داده‌اند.

*آب و فاضلاب شهری مقصر نگرانی گردشگران است

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: کاری از دست راهداری ساخت نیست و باید آب و فاضلاب نسبت به ترمین شبکه آب اقدام کند و ما هرکاری از دستمان برآمد انجام دادیم ولی راه به جایی نبرد.

علی‌شیر محمدی با بیان اینکه طی تماس تلفنی مشکل را به فرماندار شهرستان بویراحمد گزارش کردیم افزود: ماموریت ما باز کردن بالا و پایین پل بود که این کار را انجام دادیم ولی باید آبفا بی تفاوت نباشد تا مشکل رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه جاری شدن آب و همراه کردن فاضلاب با خود جز اینکه برای گردشگران ناخشایند و نازیباست بسیار خطرناک است عنوان کرد: مسافران و گردشگران زیادی از این مسیر در حال تردد هستند و هر لحظه امکان تصادف وجود دارد.

محمدی گفت: مجدد راهداران را برای رفع مشکل به منطقه اعزام می‌کنیم.

*نیروهای آب و فاضلاب به کمک شهرداری و گردشگری رفته‌اند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از شکستگی شبکه آب نرسیده به دانشگاه آزاد یاسوج اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نیروهای آبفای شهری به کمک شهرداری در پارک جنگلی و میراث فرهنگی و گردشگری در آب نهر کاکان رفته‌اند.

سید علی لدنی‌نژد از خبرنگاران خواست محل دقیق شکسته شدن شبکه آب را برای وی پیامک بزند تا دستور بررسی دهد.

*شبکه آب کشاورزی شکسته نه آب شرب

سید علی لدنی‌نژاد بعداز دستور بررسی به رئیس آب و فاضلاب مادوان عین پیامک رئیس این اداره را برای خبرنگاران ارسال کرد که در آن آمده است: بازگشت به دستور صادره شکستگی مربوط به لوله کشاورزی بوده که چندین بار در ماه‌های اخیر شکسته و افراد فکر می‌کنند شبکه آب شرب است.

مطمئن نیستم خط انتقال آب کشاورزی باشد/ربطی به جهاد کشاورزی ندارد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد در این زمینه گفت: از سالیان قدیم خط انتقال مربوط به مزارع پایین دست روستای بلهزار از زیر جاده رد می‌شود که طبق هماهنگی‌های انجام شده مسئولیت آن به عهده دهیاری روستا گذاشته شده است.

منوچهر محمدی با تاکید بر اینکه مطمئن نیستم خط انتقال آب کشاورزی بلهزار شکسته باشد اظهار داشت: در صورت صحت این مسئله نیز رفع مشکل بر عهده دهیاری است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي فصلي نو، تاریخ انتشار: 16 تير 1395، کد مطلب: 9284 :www. faslino.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین