پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
یک سال و اندی از شعارها و وعده آقایان می گذردو نشان می دهد که شاید این آقایان فقط در حد شعار این سخن ها را گفته اند و امروز بهانه هایی همچون بودجه ، پول ، نمی توانیم تیم داری کنیم و حتی دیگر موضوعات را سوپاپی برای این موضوع می دادند.

شعار سال: شاید گره زدن مشکل تیم فوتبال شهرداری یاسوج و انتخابات شورای اسلامی شهر دو موضوع مهم واساسی باشد که هر دو به هم ربط داده شده، که همه به عینه در شعارهای برخی از اعضای فعلی پارلمان شهری یاسوج شاهد آن بودند.

این موضوع را می توان در تبلیغات برخی از آقایان تازه راه یافته به پارلمان شهری مرکز استان دانست، پارلمانی که در همه این پنج دوره با فراز و نشیب های فراوانی از انتخاب شهردار گرفته تا سهم خواهی ها و حتی اقلیت و اکثریت ها در شورای شهر روبه رو بوده است.

اما امروز پاشنه آشیل شورای دور جدید را باید وعده هایی دانست که اعضاء جدید این پارلمان در اوایل روی کار آمدن در این پارلمان سر دادند، سخن هایی که این پنج نفر در محض ورود به شورای شهر یاسوج خبر از جان گرفتن دوباره تیم فوتبال شهرداری یاسوج یا همان غول کش می داد.

بعد از یک و اندی سال از عمر این پارلمان و برخی حب و بغض و ها و حتی اقلیت و اکثریت شدن در بین اعضاء باید گفت این شعارها رنگ باخته و این پنج نفر در قبال سخن هایشان در این یک سال و اندی که بر روی صندلی های صدارت شورا تکیه داده اند اعتقادی به شعارهایشان نداشته و نخواهند داشت.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج یا همان غول کش، تیمی که توانست با شعار "پایتخت طبیعت" شهر زیبای و توریستی یاسوج در دامن دنا را با تمام کمبود زیر ساخت هایش به مردم ایران و حتی جهان معرفی کند، تیمی که در لیگ دسته دوم کشور خوش درخشید و حتی با راه یابی به لیگ دسته اول کشور توانست در جام حذفی با حذف تیم های بزرگی همچون ذوب آهن اصفهان،تراکتور سازی تبریز و حتی فولاد خوزستان که از تیم های بزرگ ایران محسوب می شوند، لقبی به نام غول کش را برای خود تصاحب کند.

این باشگاه فرهنگی ورزشی در زمان بهرامی شهردار اسبق و دور سوم شورای شهر یاسوج با دو تیم والیبال و فوتبال به عنوان نمایندگان لرزبان ایران از دیار دنا پا به عرصه مسابقات کشوری نهاد و توانست دل بسیاری از جوانان پایتخت نشین طبیعت را به خود جلب کند و باعث آشتی جوانان این دیار با ورزش هایی همچون فوتبال و والیبال شود.

تیم فوتبال شهرداری در همان آشیانه قدیمی خودش که به نام "قلعه عقاب های نهفته دنا" مشهور بود توانست اقبال خوبی از خود در جمع لُر نشینان ایران داشته و نماینده در خور شانی برای این دیار باشد.

اما رویاهای این تیم بعد از رفتن بهرامی از شهرداری و سوادی وی برای نماینده شدن در مجلس خیلی زود رنگ باخت، موضوعی که برخی رفتن بهرامی را یک ریسک تلقی کردند، اما باز هم این تیم به نام بهرامی شناخته شده بود.

استعفای بهرامی باعث شد که تیم شهرداری یاسوج خود را در حاشیه ببیند و اختلاف نظرها در شورای دور سوم به اندازه ای زیاد شود که در چهار ماه سه سرپرست بر مسند شهرداری یاسوج و مدیرعاملی این تیم تکیه زده و همین امر باعث شود که تیم فوتبال شهرداری تا آمدن نکین تاجی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند، که همین امر صعود تیم رده بالای شهرداری به لیگ برتر را به یک آرزو مبدل سازد.

آمدن نگین تاجی هم توانست برای تیم تحول یافته شهرداری در زمان چمنیان مربی فعلی نوجوانان ایران به صرفه باشد ، هرچند چمنیان توانست برد های بزرگی را با این تیم کسب کند و دو تیم بزرگ تراکتور سازی، فولاد خوزستان و حتی ماشین سازی را از رده های جام حذفی خارج کند و دورازه های آسیا را در نزدیکی خود ببیند.

شاید این موضوعات حاشیه ای و معروف شدن این تیم محروم از امکانات، اول راه پر پیچ و خم این تیم تا انحلال آن بود، تیمی که در نیمه راه مربی خوش فکرش به نام چمنیان را از دست داد و با استعفای چمنیان از تیم فوتبال شهرداری و آمدن دوباره "غدیری"مربی سابق شهرداری و رفتن دروازه بانش به پرسپولیس ، سوادی قهرمانی این تیم رنگ باخت و شهرداری باز هم نتوانست در زمان نگین تاجی به لیگ برتر راه پیدا کند و مسئله مهمی به نام اختلاس برخی از بازیکنان و حتی کادر فنی باعث شد که تیم شهرداری باز هم از قافله راه عقب بیفتد.

تیم شهرداری یاسوج با کاپیتانی صمد اکبری هنوز یکه تاز در برخی از میدان ها بود که در شواری دور چهارم بساط برچیده شدن آن در پستو های برخی از اعضای شورای شهر که تفرقه اکثریت و اقلیت چیده بودند، طرح ریزی شد.

هرچند که تیم والیبال شهرداری یاسوج که توانسته بود در لیگ دسته اول نتایج خوبی طی کند ولی به دلیل برخی موضوعات و ناداوری های پیش آمده در آن زمان از لیگ کناره گیری کرد و یکی از دو قطب ورزشی شهرداری یاسوج به دست خودش منحل شد.

شاید همین انحلال در انتظار تیم غول کش بود، تیمی که دیگر رمقی با توجه به حمایت نکردن های مسئولین را به خود نمی دید؛شورای دور چهارم با جاوید و پیدا شدن یک اقلیت و اکثریت شروع به کار کرد، شورایی که بیشتر از همه به اختلافات دامن زد و توسعه شهری در این پارلمان به کما فرو رفت و باعث شد که آنچنان که باید وشاید دیگر تیم فوتبال شهرداری رمقی برای حضور در لیگ دسته یک فوتبال نداشته باشد.

تیم فوتبال شهرداری در زمان جاوید با مربی حاشیه داری به نام برگی زر قرار داد بست، مربی که بیشتر از همه سود خودش را می دید تا منفعت تیم شهرداری را، شاید حضور برگی زر در شهرداری یاسوج یکی از دلایل سقوط این تیم به دسته های پایین تر و حتی منحل شدن تاریخی تیم شهرداری یاسوج بود.

هرچند به گفته جاوید در زمان وی تمامی مطالبات بیشتر بازیکنان وکادر فنی این تیم پرداخت شد و تیم با روحیه بیشتری پا به عرصه مسابقات گذاشت، اما باید به این موضوع پی برد،سخن های شهردار پیشین نوش دارو پس از مرگ سهراب بود.

بعداز سقوط تیم شهرداری به لیگ دسته دو کشور شورای دور چهارم خبر انحلال غول کش را صادر کرد ،هرچند که استاندار پیشین سعی در لغو این مصوبه داشت، اما اعضای شورای شهر یاسوج که اعتقادی به غول کش نداشتند زیر بار نرفتند و این تیم را به صاحب اصلی اش یعنی وزارت ورزش و جوانان سپردند.

اما شاید این اول غصه خوردن های جوانان پر شوری بود که در مواقع مسابقه تیم محبوبشان زیر باران و برف به تماشای بازی تیم محبوب خود در قلعه عقابها می نشستند، بعد از انحلال تیم فوتبال شهرداری، به یکباره سخن از افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج با شعار " ایزدپور مچکریم " نواخته شد، موضوعی که به غصه های جوانان دیار عقابها با دیدن این غول بتنی بیشتر افزود.

شورای دور چهارم پایتخت طبیعت که متشکل از یازده نفر بودند به پایان کار رسیدند و از این یازده نفر فقط دو نفر به این پارلمان راه یافتند و 5نفر دیگر از این اعضاء، اصلی ترین شعار خود را ادامه فعالیت تیم فوتبال شهرداری و ایجاد یک زیر ساخت مهم در این شهر قلمداد کردند.

موضوعی که به عینه همه اعضاء به جز دو عضو قبلی همه آنها به آن اعتقاد داشتند و تیم شهردرای یاسوج را رونقی برای توسعه پایتخت طبیعت دانستند.

اما امروز یک سال و اندی از این شعارها و وعده اعضای شورای شهر می گذرد و نشان می دهد که شاید این آقایان فقط در حد شعار این سخن ها را گفته اند و امروز بهانه هایی همچون بودجه ، پول ، نمی توانیم تیمداری کنیم و حتی دیگر موضوعات را سوپاپی برای این موضوع می دادند.

موضوعی که شاید سر دادن شعارهای این چنین این آقایان باعث شود که جوانان دیگر رمقی به ورزش نشان ندهند و از این سخن اعضای شورای شهر که با همان تفکر اقلیت و اکثریت در پارلمان شهری یاسوج شروع به فعالیت کرده اند ناراضی باشند.

امروز اعضای دور پنجم نشان دادند که بیشتر از همه بساط قهر و آشتی در شورای شهر یاسوج استوار است و همین موضوع باعث شده که این اعضاء دیگر رمقی هم برای پیگری و مطالبه های مردم در این پارلمان ندارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کد مطلب: 109402، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین