پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
چهارمین قسمت از فصل دوم مجموعه مستند‌های «حکایت دل»، پرتره مستند «حکیم عشق» است که دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و به معرفی استاد منوچهر صدوقی س‌ها اختصاص دارد.
شعار سال: این قسمت از سری مجموعه مستند‌های حکایت دل به زندگی منوچهر صدوقی سها، استاد و پژوهشگر برجسته حکمت و عرفان اسلامی می‌پردازد.

منوچهر صدوقی س‌ها (متولد ۱۳۲۷- اردبیل) نویسنده، مترجم، عرفان پژوه، فیلسوف و حقوق‌دان است. او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته حقوق تا مقطع لیسانس پی گرفت. بعد از آن تحصیلات خود را تا مراحل عالی در عرفان و فلسفه اسلامی ادامه داد. او هم‌اکنون علاوه‌بر وکالت دادگستری و عضویت در شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» به تدریس حکمت و عرفان اسلامی اشتغال دارد. تاریخ حکما و عرفای متاخر بر صدرالمتالهین، التفسیر المنتسب الی مولنا ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع)، شطری از اوایل امور عامه شرح منظومه حکمت سبزواری، شرح جدید منظومه سبزواری، فواید در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن، رساله در برخی از مسائل الهی عام، منتخب معجم الحکماء، صوفی صومعه قدس: یادواره میرزا محمدعلی حکیم شیرازی، الحاوی علی رسائل جمه مفرده فی الفحص عن انیه التفسیر و التاویل و مائیتهما باقسام‌ها و ما یتعلق بهما من المحکم و المتشابه و الظهر و البطن و…، تفاسیر عقلیه لفلاسفه الهیین، ترجمه «مقدمه قیصری بر فصوص الحکم»، محی‌الدین عربی، ترجمه تحقیق ماللهند ابوریحان بیرونی، کیفر سرقت دراسلام و… از جمله آثار منتشر شده این پژوهشگر و استاد باسابقه حکمت اسلامی است.

تکرار این مستند نیز سه شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد.

«حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، دوشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۴۸۰۰۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
من نميدونم چرا اين همه تبليغات سو در زمينه شبكه 4 داره رخ ميده و اين ها همش براي كم رنگ تر كردن برنامه هاي اين شبكه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین