پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
در یکی دیگر از گزارش‌های این شبکه نیز ادعا شد که سامان مدلل، فردی که روزنامه کیهان او را بدهکار هزار میلیاردی بانک سرمایه نامیده و خانواده او در کار مواد غذایی هستند، نیز با بانک پاسارگاد ارتباط مالکیتی دارد.
شعار سال: چنانکه گفته شد اسامی سهامداران بانک پاسارگاد در سامانه بورس ثبت شده که در آن اثری از سهامداری سامان مدلل و خانواده ایشان نیست. با این حال پیگیری‌های خبرنگار ما نیز نشان می‌دهد این خانواده هیچ سهامی در بانک پاسارگاد ندارند.

یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی اخیرا در گزارش‌هایی به بانک‌های خصوصی کشور پرداخته است. شبکه ایران اینترنشنال در گزارش خود تلاش کرده است تا تقریبا همه بانک‌های خصوصی کشور را به نوعی به ستاد اجرایی فرمان امام مرتبط و وابسته بداند.
 
گزارش‌های اینچنینی اقتصادی معمولا در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسند و با لحن عامه پسند و ژست افشاگرانه آن‌ها مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند، اما اندکی دقت در محتوا و جزییات گزارش، نادرست بودن بسیاری از ادعا‌های مطرح شده را اثبات می‌کند.

برای نمونه، چنانکه گفته شد در یکی از گزارش‌های ایران اینترنشنال ادعا شده است که بیشتر بانک‌های خصوصی از جمله بانک پاسارگاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هستند.

برای مشخص شدن صحت این ادعا، یکی از این بانک‌ها را بررسی می‌کنیم. این بانک، بانک پاسارگاد است. بانک پاسارگاد یکی از بانک‌هایی است که سهام آن در بورس عرضه شده. یکی از الزامات حضور در بورس، شفافیت در مورد مالکان بانک است. در واقع اطلاعات شفاف و واضح سهامداران بانک‌ها و از جمله بانک پاسارگاد در سامانه و سایت بورس ارائه شده و در دسترس همگان قرار دارد. با یک جستجوی ساده در سایت tsetmc براحتی می‌توان سهامداران بانک پاسارگاد را مشاهده کرد. در بخش مربوط به این موضوع، نام ۲۲ سهامدار بانک مذکور ذکر شده است.
 
ارتباطی با ستاد اجرایی فرمان امام ندارند

بررسی تک تک این شرکت‌ها نشان می‌دهد هیچ یک از آن‌ها مستقیم و غیرمستقیم ارتباطی با ستاد اجرایی فرمان امام ندارند. البته پرواضح است که ارتباط با ستاد اجرایی فرمان امام نه تنها هیچ نقطه ضعفی تلقی نمی‌شود بلکه با توجه به گستردگی فعالیت‌های ارزشمند این ستاد، مایه افتخار برای شرکت‌ها خواهد بود، اما عدم ارتباط بانک پاسارگاد با ستاد اجرایی فرمان امام، نشان می‌دهد گزارش ایران اینترنشنال بر اساس اطلاعات نادرست و غیرواقعی تنظیم شده و صحت ندارد.

در یکی دیگر از گزارش‌های این شبکه نیز ادعا شد که سامان مدلل، فردی که روزنامه کیهان او را بدهکار هزار میلیاردی بانک سرمایه نامیده و خانواده او در کار مواد غذایی هستند، نیز با بانک پاسارگاد ارتباط مالکیتی دارد. چنانکه گفته شد اسامی سهامداران بانک پاسارگاد در سامانه بورس ثبت شده که در آن اثری از سهامداری سامان مدلل و خانواده ایشان نیست. با این حال پیگیری‌های خبرنگار ما نیز نشان می‌دهد این خانواده هیچ سهامی در بانک پاسارگاد ندارند.

نکته قابل تامل اینکه این دو گزارش که به فاصله ۸ روز از یکدیگر در ایران اینترنشنال منتشر شده اند، با یکدیگر در تناقض هستند. در گزارش اول ادعا شده که سهام بانک پاسارگاد متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است، اما ۸ روز بعد در گزارش دوم این بار ادعا شده است که سامان مدلل صاحب بخشی از سهام بانک پاسارگاد هستند! گویا سازندگان این برنامه دقت نکرده اند که در طی این ۸ روز سهامدار بانک پاسارگاد را جابجا کرده اند!
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تدبیر و امید، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: tadbirvaomid.ir، ۳۱۶۸۳۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
پسر مخبر دزفولی به نام‌ .... مخبر که پسوند دزفولی رو حذف کرده مدیر عامل شرکت ...... پاسارگاده به همراه مدیر عامل بانک پاسارگاد. مخبر خودش رییس ستاد فرمان امامه و معاون رییس جمهور . ما ملت خر نیستیم داداش . به زودی تاوان تک تک دزدی و تاراجتون رو پس میدید
مدیر پایگاه

سلام 
در خصوص مدیرعاملی پسر مخبر ، اطلاعات شما درست است. اما چند نکته را یا عامدانه جهت دادید یا دچار نوعی انحراف شناختی غیر مستقیم شده اید: 
پسر  آقای مخبر از سال های دور در ان تشکیلات حضورداشته و پزشک هم هستند. ارتباط ان تشکیلات با بانک هم در همان حد حوزه  پیشگیری و پیگیری درمان کارکنان بانک بوده و بشدت محدود است.


در خصوص سهامداری مدلل مستندی دارید؟ در خصوص وام های معقوق ایشان در پاسارگاد چی؟


مابقی ادعاهای بیان شده بر اساس تحلیل نوع گفتار  ،احتمالا فقط ادعا هستند. اگر مدرک قابل استنادی دارید ، برایمان بفرستید تا ما افشاگری کنیم. اگر می دانید و نمی گویید یا باید به حساب خیانت شما گذاشت یا بی عرضگی. 
اگر مستندات ندارید و به ظن و گمان و برآورد حرف می زنید ، دچار خلاف شرعی و قانونی شده اید.


اما نکته ای که ما را خیلی متاثر کرد ( به زودی تاوان تک تک دزدی و تاراجتون رو پس میدید). دقیقا منظور شما چه کسانی هستند؟آیا با کلی گویی مواجه هستیم یا مصداق سخن داریم؟ اگر مصداق مستند سخن وجود دارد و انجام ندهید ، ما به شما چه باید بگوییم؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین