پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
متاسفانه مدتی است که استفاده از نقشه‌ای جعلی که قسمتی از خاک لرستان را در نقشه ضمیمه خاک اصفهان کرده است در جا‌های مختلف مکرر در حال استفاده است. هر چند مسئولان بار‌ها مصاحبه کرده اند که هیچ تغییر نقشه‌ای در استان‌های مختلف نداشته‌ایم، ولی استفاده از این نقشه به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

شعار سال: متاسفانه مدتی است که استفاده از نقشه ای جعلی که قسمتی از خاک لرستان را در نقشه ضمیمه خاک اصفهان کرده است در جاهای مختلف مکرر در حال استفاده است. هر چند مسئولان بارها مصاحبه کرده اند که هیچ تغییر نقشه ای در استان های مختلف نداشته‌ایم ولی استفاده از این نقشه به هیچ عنوان قابل هضم نیست.

 طی اقدامی کاملا تحریک‌آمیز بخش‌هایی از جنوب شرقی استان لرستان و شمال غرب استان چهارمحال‌ بختیاری بعنوان خاک استان اصفهان طراحی شده است . این مناطق پرآب سرشاخه رود بختیاری است که از پیوستن گوکان رود و رودبار الیگودرز (زالکی) تشکیل می‌شود و علاوه بر این رودخانه کاکلستان به عنوان منبع اصلی تامین آب سد خان‌آباد و رودخانه وهرگان که از پس از تلاقی با رودبار الیگودرز به رود آب‌سفید و در نهایت دز می‌ریزند و سه سد مخزنی خان‌آباد، رودبار و دز در این نقطه قرار گرفته‌اند و به همین علت این مناطق در زمره مناطق استراتژیک و مهم از حیث منابع آب و خاک است و درست از این منظر است که رفتار تحریک‌آمیز برخی عناصر در دست زدن به نقشه رسمی کشور و انضمام کاملا مشکوک و هدف‌دار تلقی می‌شود. در نقشه جعلی علاوه بر اینکه مناطق پرآب دو استان چهارمحال و لرستان ضمیمه خاک اصفهان شده است، مرز مشترک و قرابت‌های عمیق اجتماعی و فرهنگی این دو استان نیز به صورتی کاملا ناشیانه اما هدف‌دار نادیده گرفته شده است.

گرچه برخی پای مافیای آب در موضوع طراحی نقشه‌ جعلی را هم وسط کشیده و تحلیل‌شان این است یک مافیایی وجود دارد که در حوزه آب، حق آبه لرستان را به رسمیت نمی‌شناسند و ردپای این مافیا در تغییر نقشه و الحاق مناطق پرآب لرستان به مناطق کم‌آب در استان همجوار دیده می‌شود، اما انتظار این است صرف نظر از هر قضاوت غیررسمی مسئولین استان، مجمع نمایندگان لرستان و فعالان رسانه‌ای و مدنی در راستای دفاع از مطالبه به حق مردم در این خصوص گام برداشته و در پیگیری موضوع از کانال مراجع قضایی و امنیتی برای رسیدن به ریشه‌های این اقدام تحریک‌آمیز و مشکوک گام بردارند.

نقشه جعلی در کتاب های درسی: 

نقشه جعلی ایران در کتاب اجتماعی سال ۹۷. کویر نشین‌ها با گرفتن زمین‌های لر نشین با خوزستان هم مرز شدند.

نقشه جعلی لرستان این بار در صفحه اینستاگرام وزیر جوان!

واکنش وزارت کشور به انتشار نقشه جعلی لرستان:

انتشار تصاویری از نقشه ایران در فضای مجازی، برخی دستگاه‌های دولتی و… موجب واکنش افکار عمومی و به خصوص مردم استان لرستان شده است. این واکنش‌ها و حاشیه‌ها منجر به ورود برخی مسئولان لرستان از جمله «مهرداد ویسکرمی» نماینده مردم خرم آباد و چگنی و تذکر وی به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر اطلاعات شد.
در این راستا زهرا احمدی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور با انتقاد از انتشار شماری نقشه‌های جعلی و غیر واقعی از مرز مشترک استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان در برخی شبکه‌های اجتماعی که مشخصاً به قصد تحریک و تشویش اذهان عمومی منتشر می‌شود، تأکید کرد: بر خلاف ادعاها و نقشه‌های جعلی منتشره، هیچ تغییری در حدود تقسیماتی و مرز مشترک استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان و اصفهان وجود ندارد و تمامی ادعاهای مطرح شده در این زمینه تکذیب می‌شود. وی هم چنین با اشاره به ضرورت دقت نظر تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و هم چنین رسانه‌ها در انتشار اخبار حوزه تقسیمات کشوری، اظهار داشت: لازم است دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و نیز رسانه‌ها صرفاً از نقشه‌های رسمی تقسیمات کشوری استفاده کنند تا در انتشار اخبار و اطلاعات مرتبط با تقسیمات کشوری و نقشه‌های مربوطه، سوءاستفاده و شبهه‌ای ایجاد نشود.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مقوله تقسیمات کشوری برای اقشار مختلف مردم و سوءاستفاده برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای اپوزیسیون از این موضوع، مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با پلیس فتا برای مواجهه و برخورد با منتشرکنندگان این نوع نقشه‌های جعلی و اخبار غیر واقعی در این زمینه انجام شده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
با تشکر از نگارنده گرامی لطفاً صدای لرستان باشید
مردم لرستان مورد کم لطفی,ساده‌تر بگم مغضوب مسولین کشور واقع شده
می‌خوان این نعمت خدادادی رو هم از ما به یغما ببرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین