پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: میزان تولید پسماند پزشکی تهران روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تُن است که پس از بی خطرسازی، جمع آوری و دفن می‌شود.

شعار سال : صدرالدین علیپور روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از باغ‌راه شهدای مدافع سلامت و غرس نهال به یاد و نام این شهدا، به خبرنگاران توضیح داد: پیش از کرونا میزان پسماند پزشکی تولیدی روزانه ۶۰ تا ۷۰ تُن بود که این آمار در پیک نخست کرونا به ۱۲۰ تن در روز رسید.  

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ تن پسماند پزشکی توسط ناوگان پسماند دریافت و در محل خاص در مرکز جمع آوری پسماند آرادکوه دفن می‌شود. 

به گفته علیپور، پسماند تولیدی پایتخت طی سه سال گذشته تاکنون کاهش یافته و از هفت هزار و ۷۰۰ تن به ۵ هزار و ۳۰۰ تن در روز رسیده است اما در ماه اسفند به دلیل موضوعاتی مثل خانه‌تکانی ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان پسماند تولیدی در شهر تهران اضافه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگسازی جهت کاهش تولید پسماند و کم کردن شیرابه زباله‌ها گفت: شیرابه سبب آلودگی آبهای زیرزمینی می‌شود و ما با اقداماتی فرهنگی همچون ایجاد شخصیت‌ کارتونی کاپ و یا استفاده از سریال هایی همچون «ن. خ» تلاش می کنیم شهروندان را به کاهش تولید پسماند ترغیب کنیم.

کاشت ۷۸ نهال به یاد شهدای مدافع سلامت تهران

 وی همچنین گفت: امروز ۷۸ اصله درخت به یاد شهدای مدافعان سلامت، پسماند و کادر درمان تهران کاشته شد و پیگیر ارائه تسهیلات به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در حوزه پسماند هستیم.  

وی با بیان اینکه یک نفر از حوزه پسماند پزشکی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده است، گفت: طی مذاکرات شهرداری تهران با بنیاد شهید، قرار است خانواده این عزیزان در لیست خانواده شهدا قرار گیرند و از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شود.   

آیین بهره برداری از باغ راه شهدای مدافع سلامت و غرس نهال به نام و یاد آنها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری و مسئولان سازمان نظام پرستاری پایتخت امروز-چهارشنبه- در محل سازمان مدیریت پسماند تهران برگزار شد و در این مراسم، خانواده های شهدای سلامت تقدیر شدند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 20 اسفند 99 ، کد خبر : 84259309 ، irna.ir
 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین