پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
جناب آقای استاندار محترم در ۸۰ دقیقه بحث و تبادل نظر با ریاست محترم جمهور آیا توانستید رئیس خود را مجاب به تفکیک لوایح سازید ؟؟ با آنکه به شما اطلاع داده شده بود ؟؟؟ اکنون نمایندگان را وسط کشیده و از مسئولت خود را تبرئه میکنید ؟؟؟
شعارسال: منطقه آزاد سرابی بیش نیست

مردم بفکر نان شوید که خربزه آب است

جناب آقای استاندار محترم در ۸۰ دقیقه بحث و تبادل نظر با ریاست محترم جمهور آیا توانستید رئیس خود را مجاب به تفکیک لوایح سازید ؟؟ با آنکه به شما اطلاع داده شده بود ؟؟؟ اکنون نمایندگان را وسط کشیده و از مسئولت خود را تبرئه میکنید ؟؟؟

نمایندگان چکاره دولت هستند که برای آن تعیین تکلیف کنند؟؟ دولتی که نمی تواند در درون خود دیدگاه هاو باورهای خود را به اثبات برساند از اوچه انتظاری که بتواند در مجلس از طرح های خود دفاع کند؟در زمانی که حتی معاونان و کابینه رئیس جمهور در تریبون های رسمی آمده و تصمیمات و لوایح مناطق آزاد دولت را تخریب میکنند وقتی که حرف یک استاندار بی اثر مانده و دولت حتی به خود زحمت پیگیری اش را نمیدهد مشخص است که در درون دولت اتحادی برای انجام آن نیست و از این مقوله برداشت سیاسی دارند.

چگونه میشود که یک دولت و رئیس دولتی حتی حرف نماینده عالی خود را گوش نکرده و به آن عمل نکند آنگاه به حرف نمایندگان آری گوید؟؟

جناب آقای استاندار محترم با اینگونه صحبت ها شما و مدیران زیر دستتان مردم‌ ما را به تمسخر نگیرید زمانی که نمیتوانید و از حوزه اختیارات شما خارج است با مردم شفاف سخن بگویید لااقل درد ما یکیست درد روی درد ما نشده ، اندکی هم برای شعور ما احترام قائل شوید.

باتوجه به اظهارات پرابهام و فرار روبه جلو برخی مدیران و مسئولین برآن شدیم مصاحبه ای در این مقوله بادکتر حبیب الله دهمرده نماینده مردم شریف سیستان داشته باشیم که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت:

با سلام وعرض تسلیت خدمت شما و مردم محترم عزیز سیستان

در رابطه با سوال شما باید گفت آقایان دردولت تدبیر امید چندین منطقه آزاد و ویژه اقتصادی بهمراه سیستان راتاکنون ۲بار در مجلس نهم به صحن مجلس آورده اند ولی متاسفانه در همان ابتدا ردشد، اما دولت با توجه به ایرادات اعلام شده بر لایحه سعی بررفع آنها نکرده و آن را اینبار حتی شلوغ تر از دفعات قبل وارد صحن مجلس دهم نمود اکنون من از شما میپرسم مقوله ای که درآن همه افکار عمومی حساس شده است و حتی درخود دولت هم مخالف این لایحه هستند و نمایندگان معتقد هستند که آقای روحانی فقط به صرف کار سیاسی و جمع آوری رای مردم را درگیر این لایحه دارند وگرنه اگر پیگیر حل آن میبودند لایحه ای که ۲بار درمجلس رد شده است را با همان کیفیت و حتی شلوغ تر وارد مجلس نمیکرد لااقل یا تفکیک ویا خلوت تر وارد مجلس میکردندخوب این بوضوح اعلام میکند که دولت اقبالی برای انجام این مهم ندارد،آیا شدنیست؟ ماچه جوابی برای آنها باید داشته باشیم؟

اینکه اکنون بعد از تایید دومرحله این لایحه در مجلس دهم بگویند اگر نمایندگان در مجلس نفوذ داشته باشند یا خیر و یا اینکه نمایندگان ازدولت بخواهند که لایحه را برگرداند اینها بهانه های واهی دولتی ها برای فرار رو به جلو و مقصر جلوه دادن نمایندگان مجلس است

حال اگرنمایندگان این دوره هم مانند دفعات قبل بودند لایحه ای با این کیفیت که گفته شد همان اول راه برگشت میخورد خوب پس این توان نمایندگان مجلس بوده است که تا به اینجا آن را رسانده است پس این صحبت ها برای فرار مسئولین از زیر بار مسئولیت است اکنون نوبت به دفعه سوم ونهایی این لایحه رسیده است وبصورت جدی پیگیر آن هستیم

ولی متاسفانه آقای نعمت زاده وزیراین دولت بجای دفاع از آن دراین شرایط بحرانی میگویند که مناطق آزاد چه صنعتی، چه تولیدی، چه اقتصاد مقاومتی ،مملکت را مناطق آزاد بیچاره کرده است سالانه ۲۰میلیون دلار در مناطق آزاد قاچاق کالا دارند هیچ وقت این مملکت ازنظر اقتصاد مقاومتی وصنعت داخل با افزایش مناطق آزاد رشد نخواهد کرد ،

به همین روش بقیه وزرا هم همینگونه هستند، بجز آقای ترکان من کس دیگری را ندیده ام که از این مطلب دفاع کند ، یاسکوت ویا مخالفت مطلق حال یک سئوال میکنم از آقای روحانی آیا شما وزرای خودتان را، اینها که چپ وراستی نیستند، خارج از دولت هم نیستند، انتخاب خودشما هستند ، دررابطه با این لایحه توانسته اید آنهاراتوجیح کنید ؟؟ آیا به حرف شما گوش میدهند؟؟ اگر شما رئیس دولت هستید این چه هیئت دولتیست که حتی کابینه اش هم بحرف او گوش نمیدهند ؟؟ خوب بله این است که ما میدانیم ته داستان وقصه چیست وبرداشت دولت از آن چیست

حال ازاین موضوعات که بگذریم در این جریانات اخیر بازرسی کل کشور دررابطه با همین برداشت ها حال هرچه اسمش رامیگذارند الان آنها هم آمده و میگویند که مجلس ، دولت بپائید که با افزایش مناطق آزاد اوضاع از این بدتر خواهد شد بعد نگویید که چرا هشداری داده نشده است خوب این هم یک دستگاه دولتی و حکومتی دیگر است که به اینگونه سنگ اندازی میکند در آخرهم صدا وسیما هرچه انسان تحصیل کرده و نکرده، روحانی و که ازهیئت دولت جامانده اند را هرروز گرد هم جمع میکند و هرچه بدوبیراه است نثار این طرح میکند ، حال من از شما سوال میکنم دراین فضا که از دولت و غیر دولت همه و همه دست به دست هم داده اند که این طرح تصویب نشود واز هیچ سنگ اندازی کوتاهی نمیکنند نماینده باید چکار کند؟ وزیر را از کار برکنار کند؟ صدا سیما را تعطیل کند؟ سازمان بازرسی کل را جلوگیر شود ؟ حالا هم که میگویند اگر نمایندگان قدرت تصویب دارند از قدیم گفته اند اگر دین نداری لااقل آزادمرد باش، قدرت و نفوذ واتحاد نمایندگان بوده است که این طرح با این حجم تخریب تا کنون از دومرحله پیش رو عبور کرده است اکنون درمرحله آخر هم نمایندگان میگویند اگردولت آقای روحانی قصدخدمت دارد و نمی خواهد کار سیاسی انجام دهد لوایح را منطقه ای و مجزا به مجلس ارائه کند و شما لایحه سیستان را به تنهایی بیاورید ماهم باتوجه به شرایط خاص سیستان قول میدهیم چشم بسته به آن رای دهیم آقای استاندار هم میگوید که بله موافقم، میگوئیم آقای استاندار شما نماینده عالی دولت هستید هیئت دولت و رئیس خود را مجاب کنید که لایحه را پس گرفته و مجزا ارائه کند میگوید نخیر نمایندگان باید بگویند!!!!

لایحه را دولت باید به مادر مجلس ارائه کند ماچکاره هستیم که برای دولت و برنامه های او تعیین تکلیف کنیم آنها برنامه های خود را تدوین و آماده میکنند ما اگر قابل دفاع باشد آن را تصویب و یا رد میکنیم حال یک حرف و درخواست نشد چرا چون جوابی ندارد که به مردم بدهد دنبال بهانه تراشی و مقصر جلوه دادن بقیه هستند

مناطق آزاد حالا مثال یک روایت قدیمی شده است میگویند یک غول آدم خوار تعدادی را دزدیده بود و شرط گذاشته بود هرکه بتواند در غربال برای من از دریا آب بیاورد اورا آزاد میکنم !!! یک کار نشد و غیرممکن همه عالم و آدم میگویند نمیشود ایراد دارد اصلاحش کنید ویا تفکیکش کنید تا تروخشک باهم نسوزند هیچ نمیکنند یا این یا هیچ خوب معلوم است که میلی برای تصویب آن نیست دولت فقط میخواهد که برای همه حساب و کتاب کند که بله ۴۰ شهر برای شما فرستادم مجلس رد کرد ماکه میخواستیم چنین و چنان کنیم مجلس نکرد و اینجا خودش را تبرئه و مجلس و نمایندگان را سکوی برای رد شدن خود و فرار از مسئولیت قرار دهد.

ولی تلاش ماهمچنان پابرجاست و تا آخرین لحظه دنبال تصویب آن هستیم و اگر بشود این را مصوب کنیم بدانید که از عجایب خلقت را به انجام رسانده ایم.

در پایان پس از فرمایشات جناب دکتر دهمرده امیدواریم که آقایان مسئولین دولتی در استان و در هیئت دولت دراین زمینه وظایف خود را بصورت جدی پیگیر باشند و بدنبال فرار و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت نباشند چرا که افکار عمومی براحتی قضاوت میکند میان خدمت گذاران خود و کسانی که به اسم خدمت خارج از گود نظاره گر مشکلات مردم هستند .

و یک توصیه برادرانه به آن عزیزان اگر واقعا توان و قدرت حل مشکلات و برآوردن وعده های داده شده به مردم را ندارید از آن سمت خود را جدا کنید بلکه یک فرد توانمندتر بتواند حرف مردم را به گوش آقایان برساند و برایشان کاری بکند و اگر که کاری نشد علنا اعلام کند مقصر کیست و کجا دارد کار شکنی میشود نه اینکه انگشت اتهام به سمت و سوی دیگران بگیرد و خود را بیگناه جلوه دهد .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی توتن نیوز، تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1395 ، کدخبر: 3677، www.tootannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
چه دولت و چه نمایندگان مردم و ...فرض میکنند.منطقه آزاد یه طعمه برای گول زدنه مردمه و متاسفانه باز مردم دنبال این نماینده میوفتد.از ماست که بر ماست .آسوده بخوابید مردم.منطقه آزادی در کار نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
دستگاه ناظر بر مناطق آزاد کی هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین