پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی از سال ۱۳۹۲ تاکنون تنها در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است.
شعار سال : در دولت‌های مختلف خدمات و اقدامات ارزنده‌ای در کردستان انجام داده است، اما در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود مشکلات اقتصادی و فشار تحریم‌های بی‌سابقه، این اقدامات بسیار بیشتر به چشم می‌خورد به طوری که مردم کردستان رشد و توسعه را به خوبی در بخش‌های مختلف، از جمله زیرساخت، راه و راه‌آهن و گازرسانی لمس کردند.

از جمله بخش‌هایی که توجه خاصی به آن شد، حوزه آب است که جدا از تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، اقدامات مهمی نیز در بخش آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه صورت گرفت.

از ابتدای دولت یازدهم و در طول فعالیت دولت دوازدهم، ۱۰ پروژه مهم با ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید که از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان بود که به واسطه آن ۱۰ هزار و ۴۸۰ خانوار معادل ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

افتتاح تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج

تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج در سال ۱۳۹۴ در سفر نخست رییس جمهوری به کردستان به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی شهر سنندج شامل تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج با ظرفیت یک هزار و ۱۲۰ لیتر بر ثانیه، ۶۰ کیلومتر خط انتقال، ۶ ایستگاه پمپاژ و ۸۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره شده است.

این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، با هدف تحت پوشش قرار دادن جمعیت ۵۰۰ هزار نفری سنندج و با ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بانه

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بانه در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. این طرح در زمینی به مساحت ۶.۷ هکتار و با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال و توان تصفیه ۱۶ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز برای جمعیت ۶۰ هزار نفری احداث شد.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

تصفیه‌خانه فاضلاب سریش‌آباد

تصفیه‌خانه فاضلاب سریش‌آباد در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. پروژه ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر سریش‌آباد شهرستان قروه شامل شبکه جمع‌آوری، خط انتقال، و تصفیه‌خانه فاضلاب با ۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که ظرفیت تصفیه ۲ هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد و در افق سال ۱۴۱۵ این ظرفیت به چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد. ضمن اینکه جمعیت تحت پوشش کنونی ۱۰ هزار نفر بوده که در افق طرح، به ۲۰ هزار نفر ارتقا می‌یابد.

آبرسانی اضطراری به شهر بانه

طرح آبرسانی اضطراری به شهر بانه در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. پروژه تامین آب اضطراری این شهر برای تامین ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه از محل سد عباس آباد طراحی و شامل ایجاد تاسیسات انتقال آب به بانه، احداث خط انتقال جدید به طول ۶.۵ کیلومتر، بهره‌برداری از یک باب مخزن پنج هزار مترمکعبی، بازسازی و توسعه تاسیسات موجود و ایجاد ظرفیت پمپاژ برای باقیمانده کار به میزان ۱۸۰ لیتر در ثانیه بوده که برای آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه شد.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب حسین‌آباد

تصفیه خانه فاضلاب شهر حسین آباد از توابع شهرستان سنندج هم سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید. این طرح برای جمعیت ۲ هزار نفری احداث و برای اجرای آن ۶ هزار و ۱۰۰ متر شبکه توزیع و یک هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال با بیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شد.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بیجار و حسن آباد یاسوکند

طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بیجار با ۲۰۳ میلیارد ریال هزینه، در سال ۱۳۹۸ و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این طرح، جمعیت ۶۱ هزار نفری بیجار در سال ۱۴۱۰ زیرپوشش قرار می‌گیرد.

تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر ظرفیت تصفیه ۹ هزار و ۷۶۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز دارد و سیستم تصفیه آن از نوع هوادهی گسترده با حذف نیتروژن است.

همچنین طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب حسن‌آباد یاسوکند با ۹۷ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید. جمعیت هفت هزار نفری این شهر در سال ۱۴۰۷ که سال افق طرح است زیر پوشش قرار می‌گیرد.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

آبرسانی همزمان به ۷۵ روستای استان

طرح آبرسانی همزمان به ۷۵ روستای کردستان به صورت ویدیو کنفرانس و در قالب پویش "هرهفته-الف-ب- ایران" و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این پروژه ۸۳۲ میلیارد ریال هزینه شد و شامل اصلاح شبکه‌های آب روستایی به طول ۱۷ کیلومتر، توسعه شبکه‌های آب به طول ۲۷۵ کیلومتر و اجرای خط انتقال آب به طول ۳۵۳.۵ کیلومتر است.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

تصفیه‌خانه آب روستای قُلیان

امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت، طرح تصفیه‌خانه آب روستای قُلیان سنندج به بهره‌برداری رسید. این تصفیه‌خانه با بیش از ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ۱۲ هزار نفر با ظرفیت تصفیه پنج هزار و ۱۸۴ مترمکعب آب در شبانه‌روز افتتاح شد.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران نیز در دهه فجر امسال و با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

ظرفیت این تصفیه‌خانه ۱۸ هزار و ۱۱۴ مترمکعب در شبانه‌روز بوده و جمعیت زیرپوشش در افق طرح، ۱۰۵ هزار نفر است، ضمن آنکه برای این طرح ۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا و در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در استان کردستان ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه شد

تامین آب آشامیدنی سالم، عامل نگهداشت جمعیت در روستا‌ها

با وجود اینکه اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی و احداث تصفیه‌خانه در کردستان انجام شده، اما در حال حاضر آب شرب ۶۴ روستای استان کردستان با جمعیت ۲۴ هزار نفر به صورت سیار و با تانکر صورت می‌گیرد که می‌طلبد، برای بهره‌مندی اهالی این روستا‌ها نیز کاری اساسی انجام شود، چرا که در این صورت است که می‌توان مانع از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و افزایش مشکلات حاشیه مناطق شهری شد.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند. ۷۰.۲ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کردستان تحت پوشش فاضلاب است که از نظر شبکه فاضلاب از میانگین کشوری بالاتر است.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.



شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 24 اسفند ۹۹، کد خبر : 84253666 ، irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
پس این استان دیگر مشکل کمبود آب را نخواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین