پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون که نام دیگر آن دکتری استعداد درخشان می‌باشد، صحت دارد، اما توجه داشته باشید که تحصیل بدون کنکور در این مقطع منوط به دارا بودن شرایطی است که هر دانشگاه متناسب با شرایط عمومی و اختصاصی آن‌ها را تعیین می‌کند.
شعار سال: پس از فارغ التحصیل شدن دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد شاهد تب و تاب و اشتیاق آن‌ها برای کسب رتبه قبولی در آزمون دکتری و تحصیل در این مقطع هستیم. تحصیل در مقطع دکتری نیز همانند دیگر مقاطع تحصیلی از طریق شرکت در آزمون ورودی دکتری صورت می‌گیرد، اما آنچه که ما را مجاب به نوشتن این گزارش کرد، در خصوص شرایط دکتری بدون آزمون در دانشگاه‌های مختلف کشور است؛ بنابراین در همین ابتدا لازم است به اطلاعتان برسانیم که پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون که نام دیگر آن دکتری استعداد درخشان می‌باشد، صحت دارد، اما توجه داشته باشید که تحصیل بدون کنکور در این مقطع منوط به دارا بودن شرایطی است که هر دانشگاه متناسب با شرایط عمومی و اختصاصی آن‌ها را تعیین میکند.

پذیرش دکتری بدون آزمون به صورت غیرمتمرکز انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر هر دانشگاه به صورت بدون کنکور به طور مستقل و جداگانه برای پذیرش دانشجویان اقدام می‌نماید. در طی چندین سال اخیر شاهد تغییراتی در شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون (دکتری استعداد درخشان) بوده ایم. دارا بودن معدل بالای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دارا بودن مقاله‌ای مرتبط با پایان نامه و نداشتن فاصله زیاد از دوران فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از شرایط اصلی پذیرش دکتری بدون آزمون می‌باشد.

در این گزارش به چند نمونه از شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در ۸ دانشگاه کشور می‌پردازیم.
 
 
شرایط پذیرش
 
شرایط پذیرش

شعار سال؛ با اندکی تلخی و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۸۸۹۵۶، www.iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین