پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم درجه‌یک سیلک کاشان، تخریب خواهد شد.
شعار سال: حسن نعنا کار با بیان اینکه، ردم می‌دانند که اگر در حریم درجه‌یک قصد ساخت و سازی داشته باشند حتماً تخریب خواهد شد؛ اظهار کرد: از سال ۱۳۷۸ حریمی برای سیلک شامل عرصه و حریم‌های درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه تعریف‌شده است، ساخت و ساز در عرصه و حریم درجه‌یک ممنوع است و در حریم درجه ۲ تا ارتفاع ۷.۵ متر و در حریم درجه سه تا ارتفاع ۱۰.۵ متر مجاز محسوب می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان به بعضی از واگذاری‌های دولتی زمین در حریم سیلک اشاره و عنوان کرد: به عنوان مثال قبل از تصویب حرایم سیلک در سال ۱۳۷۸ تفکیکی‌ای متعلق به اداره دارایی انجام شد و پروانه ساخت و ساز بعضی از آن‌ها هم صادر شد؛ ولی اجازه هیچ‌گونه ساخت و سازی پس از ابلاغ حرایم داده نشد.

وی با ضروری دانستن تعیین تکلیف همشهریانی که این زمین‌ها را به قصد ساخت و ساز در سال‌های قبل خریداری کرده‌اند پرداخت و اذعان کرد: چه کسی باید خسارت مالکان را بدهد؟ اگر متولی این امر میراث است باید در ابتدا تأمین بودجه کرده و خسارت همشهریان را بدهد و سپس از ساخت و ساز ممانعت کند.

نعناکار، بر تلاش شهرداری برای به سرانجام رسیدن بخشی از آزادسازی‌های سیلک تأکید و تشریح کرد: شهرداری ۷۰ درصد از درآمد حاصل از تفکیک شهرک فتح‌المبین (فردوس) را بابت آزادسازی بخشی از حرایم سیلک اختصاص داد؛ اما باید به تفاوت قیمت زمین در شهرک فتح‌المبین و محور امیرکبیر توجه کرد.

لزوم استعلام از شهرداری برای صدور مجوز انشعاب

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه شرکت‌های خدماتی نظیر آب، برق و… باید قبل از صدور مجوز انشعاب از شهرداری استعلام بگیرند، گفت: شهرداری مجوز را در صورتی می‌دهد که ساختمان موردنظر در محدوده شهر قرار گرفته و همچنین مشکل فنی نداشته باشد.

وی، قوانین موجود را یکی از دلایل ناهماهنگی یا سردرگمی میان اداره‌های خدماتی دانست و تصریح کرد: چند سال پیش قانونی تحت عنوان انشعاب موقت آمد و همین باعث شد تا انشعاباتی که نباید انجام می‌شد صورت بگیرد. دوباره از تیرماه سال جاری گفته شد انشعاب موقت صادر نشود و همه انشعاب‌ها باید دائمی بشود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان ادامه داد: در چند ماه اخیر در این زمینه جلسات خوبی با هدایت فرمانداری و رهبری دادستان، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که هدف آن تعامل اداره‌ها برای جلوگیری از ناهماهنگی‌ها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فارس، تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹۱۲۲۴۰۰۰۳۸۴، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
بعيد ميدونم ساخت و ساز افراد نورچشمي رو تخريب كنن اين قانون هم براي مردم فقير بيچاره ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین