پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
با راه‌اندازی دولت الکترونیکی بسیاری از مراجعات به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی کاهش یافته و دیگر نیازی به دریافت کپی مدارک افراد نیست.

شعار سال: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدیوی ایران هوشمند به راه‌اندازی دولت الکترونیکی و کاربردهای فراوان آن پرداخته است. بر اساس رویه‌های معمول مردم مجبور بودند گاهی برای گرفتن مجوز و استعلام برای یک کسب‌وکار، تا ۵۴ مرحله را در مسیرهای بین ۱۸ وزارتخانه و سازمان را طی کنند که کاری وقت‌گیر و آزاردهنده است. از طرفی جایی که مردم به‌صورت رودر رو با کارکنان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها سروکار دارند، احتمال بروز فساد هم بیشتر می‌شود. 

راه‌اندازی دولت الکترونیکی سازوکار سریع، دقیق و مطمئنی است که جایگزین پاسخگویی حضوری به درخواست‌های مردم شد تا گرفتن مجوزها و پاسخ به درخواست‌ها سریع و آسان شود. با ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات، تمام دستگاه‌های دولتی از طریق مسیری امن و مستقل از اینترنت به هم متصل شدند تا تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز افراد را با دقت و سرعت انجام شود.

هم اکنون با پیوستن بیشتر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، به صورت ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش در این مرکز تبادل می‌شود و هر روز با پیوستن تعداد بیشتری از سازمان‌ها به این مرکز، تعداد این تراکنش‌ها هم بیشتر می‌شود و این یعنی ماهانه حداقل از انجام ۱۲۰ میلیون نامه‌نگاری و رفت و آمد اضافی بین دستگاه‌های اداری و اجرایی پیشگیری شده است.

همچنین با اتصال همه دستگاه‌ها به این مرکز و به دلیل وجود اطلاعات مردم در این سامانه، دیگر نیازی به ارائه انبوهی از کپی اسناد، مدارک، شناسنامه، کارت ملی، عکس و سایر مدارک کاغذی نیست و احتمال جعل و فساد در نظام اداری و اجرایی کشور به حداقل می‌رسد.

به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره تعلل و تخلف دستگاه‌ها برای پیوستن به دولت الکترونیکی و اینکه چه تضمینی برای همراه کردن آن‌ها وجود دارد، گفت: تضمین اجرایی، قانون و سازمان بازرسی است و  کارگروه تعامل‌پذیری باید  از ظرفیت قانونی اعلام تخلف به بازرسی استفاده کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر یک روز که اجرای دولت الکترونیکی عقب بیفتد، ما یک روز بیشتر به فساد اجازه رشد می‌دهیم و مسئولین نیز یک روز بیشتر در معرض انجام فساد قرار می‌گیرند. در صورتی که اگر دولت الکترونیکی مستقر شود، فساد ریشه‌کن می‌شود و شرایط فساد از بین می‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وب زوم، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۹۹ ف کد خبر: ۴۳۳۳، www.webzoom.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین