پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
در کم و کیف شکایات مطرح شده نیستیم، اما زندانی کردن خبرنگار برای یک استانداری و استاندار، نه تنها مایه افتخار نیست، بلکه بشدت خجالت آور است. درست یا غلط، حرفی زده شد و حکم محکومیت هم صادر گردید، چرا باید در شرایطی که یک قلم هم می‌تواند حدی از فساد را کنترل کند، شاهد زندانی شدن خبرنگار بوشهری باشیم. درخواست مان از شما، رضایت دادن فوری، گذشت از حقوق خودتان و آزاد سازی خبرنگار زندانی است.
شعار سال:  یک خبرنگار در بوشهر با شکایت استانداری و معاون عمرانی استاندار، به زندان افتاد.

امیر دهباشی خبرنگار بوشهری انتقاداتی را درباره یکی از طرح‌های عمرانی مطرح کرده بود که با شکایت استانداری و ستوده معاون عمرانی استاندار روبه رو شده بود.
 
توضیحات استانداری بوشهر در مورد دستگیری یک فعال مجازی
 
 بعد از انتشار خبر دستگیری یک فعال مجازی در بوشهر، استانداری بوشهر توضیحاتی در این زمینه ارائه داد که در اینجا می خوانید:

فردی که برای اجرا حکم قطعی محکومیت پس از طی مراحل مختلف رسیدگی قضائی، دستگیر شده و به دروغ به عنوان خبرنگار معرفی شده، صاحب یا فعال در هیچ نشریه و رسانه دارای مجوز نیست.

روابط عمومی استانداری بوشهر در مورد دستگیری یک خبرنگار با شکایت استانداری توضیحاتی ارائه کرد.

 در اطلاعیه استانداری بوشهر آمده است: در پی اجرا حکم محکومیت قطعی فردی به نام امیر دهباشی، خبر کذب مبنی بر شکایت استانداری از یک خبرنگار منتشر شده است، روابط عمومی استانداری بوشهر برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی داده است.

۱- فردی که برای اجرا حکم قطعی محکومیت پس از طی مراحل مختلف رسیدگی قضائی، دستگیر شده و به دروغ به عنوان خبرنگار معرفی شده، صاحب یا فعال در هیچ نشریه و رسانه دارای مجوز نیست.

۲- نامبرده خبرنگار هیچ رسانه‌ای نبوده و فاقد هرگونه مجوز و حتی شرایط حداقلی مورد نیاز در این عرصه است.

۳- حکم محکومیت که پس از طی فرایند رسیدگی، در چارچوب موازین قانونی صادر شده است، مطلقاً مربوط به مطالبه‌گری، نقد و فعالیت رسانه‌ای نیست.

۴- نامبرده مکرراً از فضای مجازی برای توهین، تهمت و افترا بهره گرفته و علی‌رغم صبر و تحمل چندین ماهه و تذکر به نامبرده برای پرهیز از توهین و افترا به مسئولان استان بوشهر، بر انجام اقدامات ضد رسانه‌ای، غیر اخلاقی و تضییع حقوق افراد مختلف اصرار ورزیده است.

۵- جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، با شناخت از افراد و ابعاد موضوع، در جریان است که حکم صادره، به معنای برخورد با منتقد و انسداد باب نقد و انتقاد و مخالفت با بیان مشکلات توسط رسانه‌ها و افراد مختلف نیست، بلکه نتیجه ایراد اتهامات دروغین پی در پی به افراد مختلف است که به طور کلی با فرهنگ اصحاب رسانه و رسالت نقادانه در تضاد است.

در این توضیحات آمده است: استانداری بوشهر همواره سپاسگزار تلاش و مساعی اصحاب رسانه بوده و در سالیان اخیر، همواره از طرح دغدغه‌ها و انتقادات حمایت کرده است و در طول ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده و حتی در مواردی که حق شکایت برای دستگاه‌های اجرایی محفوظ بوده از این حق مسلم هم چشم‌پوشی کرده و توصیه به تحمل کرده است و مستمراً از اهتمام دولت خدمتگزار به بسط و توسعه آزادی‌های رسانه‌ای حمایت کرده و می‌کند.

جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، همواره با انتقادات سازنده، زبان گویای مردم هستند و مسئولان استان نیز با دقت نسبت به انتقادات سازنده و موثر، استقبال کرده و اعتقاد داریم که با وجود رسانه‌های باکیفیت و خبرنگاران با وجدان، استان بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته ازمنابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین