پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
دیده بان رقابت هند با اعلام این که واتس‌اپ، قوانین ضد انحصار طلبی را نقض کرده است، دستور داد از تغییرات سیاست حریم خصوصی این سرویس پیام رسان تحقیق شود.
شعار سال: واتس‌اپ در ژانویه اعلام کرد سیاست حریم خصوصی خود را به روزرسانی می‌کند تا بتواند بخشی از اطلاعات کاربران را با فیس بوک – شرکت مادر خود – و سایر زیرمجموعه‌های این شرکت به اشتراک بگذارد. این تصمیم باعث انتقاد جهانی گسترده علیه این سرویس پیام رسان از جمله در هند شد که با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، بزرگترین بازار واتس‌اپ به شمار می‌رود.

این دستور ضد انحصارطلبی در شرایطی صادر شده که واتس‌اپ قرار است خدمات پرداخت دیجیتالی خود را به میلیون‌ها کاربر هندی توسعه دهد.

کمیسیون رقابت هند اعلام کرد واتس‌اپ از قوانین رقابتی تخطی کرده است. دیده بان ضد انحصارطلبی هند در دستور ۲۱ صفحه‌ای از واحد تحقیقاتش خواسته است تحقیقاتی در این باره انجام داده و تا ۶۰ روز دیگر گزارش مربوط را ارائه کند. چنین تحقیقاتی معمولا چندین ماه زمان می‌برد.

این دیده بان هندی اعلام کرده است رفتار واتس‌اپ در اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و زیرمجموعه اش به شکلی است که نه کاملا شفاف است و نه بر مبنای رضایت داوطلبانه و خاص کاربر است و به نظر می‌رسد برای کاربران غیرمنصفانه است.

کمیسیون رقابت هند اعلام کرد واتس‌اپ به این نهاد اعلام کرده که به روزرسانی سیاست حریم خصوصی که از ماه مه اجرایی می‌شود، هیچ نگرانی‌های حریم خصوصی را برنخواهد انگیخت.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد در هند کاربرانی که نگران حریم خصوصی هستند، اپلیکیشن‌های رقیب مانند سیگنال و تلگرام را دانلود کرده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: 6 فروردین1400، کد خبر: 4959563،  www.ictna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین