پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
با پایان گرده افشانی نخیلات، دور اول آبیاری نخیلات زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش دشتستان از سد شهید رئیسعلی دلواری آغاز شد.
شعار سال: مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با پایان یافتن فصل گرده افشانی نخیلات، دور اول آبیاری ۶۵۰۰ هکتار از نخیلات زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش (شهرستان دشتستان) از سد شهید رئیسعلی دلواری، از ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

رضا چویلی افزود: علاوه بر آبیاری نخیلات زیر پوشش شبکه‌های آبپخش و کُلُل، به منظور تامین نیاز آبی کشتزار‌های شبکه شبانکاره و همچنین نیاز زیست محیطی رودخانه‌های شاپور، حله و تالاب حله نیز حقابه‌های مورد نظر در حال رهاسازی از سد رئیسعلی دلواری است.

او ادامه داد: پیش از این نیز به منظور تامین نیاز آبی زمین‌های کشاورزی سهم بران حاشیه رودخانه حله و همچنین مزارع تحت پوشش شبکه آبپخش که بیشتر در آن‌ها گندم و جو کشت شده، انجام گرفته است و اکنون این مزارع در مرحله برداشت محصول هستند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی کنونی (مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰)، نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت، بیان کرد: با وجود کاهش بارش‌ها و به دنبال آن کاهش آورد رودخانه‌های تامین کننده منابع آب سطحی استان، در سال ۱۳۹۹، افزون بر ۳۵۰ میلیون متر مکعب نیاز آبیاری کشتزار‌ها و باغ‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به وسعت تقریبی ۳۰ هزار هکتار از طریق تاسیسات تامین و انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ آب تامین شده است.

چویلی عنوان کرد: تحقق نیافتن میزان بارندگی پیش بینی شده در پاییز و زمستان گذشته و کمبود منابع آبی در دسترس، اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی در سال جدید را دوچندان می‌کند.

او افزود: توجه به تقویم آبیاری، الگوی تحویل حجمی آب به منظور کاهش میزان هدررفت و مصرف بهینه آب از جمله راهکار‌های رویارویی با کم آبی است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: استمرار خدمات نگهداری و تعمیرات تاسیسات آبی در دست بهره برداری، شامل سد‌های انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های آبیاری و زهکشی و استفاده بهینه از این تاسیسات، مستلزم این است که کشاورزان و باغداران زیر پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی آب بهای مصرفی را پرداخت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۷۷۲۲۱۳۷، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین