پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
استاندار بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی ناشی از خشکسالی‌های اخیر، ساماندهی پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در این استان از اولویت‌های شورای حفاظت آب به شمار می‌رود.
شعار سال: عبدالکریم گراوند عصر روز گذشته در نشست شورای حفاظت آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین هدر رفت و برداشت بی رویه آب مربوط به چاه‌های غیر مجاز و بدون پروانه بهره برداری در استان است که صدمه‌های جبران ناپذیری به سفره‌های زیرزمینی آب استان وارد کرده است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی ناشی از خشکسالی‌های اخیر، ساماندهی پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز موجود در این استان از اولویت‌های شورای حفاظت آب به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: استان بوشهر دارای ۱۶ دشت است که بخش عمده‌ای از آن‌ها به وضعیت قرمز رسیده و دیگر امکان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی را ندارند و برخی هم فاقد ظرفیت لازم برای استفاده است.

گراوند ادامه داد: با استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم که دارای سیستم جمع‌آوری فاضلاب هستند، می‌توان از این ظرفیت برای تامین آب شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی این استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی اقدام‌های مهم و موثری در نوسازی این شبکه‌ها انجام شده به گونه‌ای که ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر سال قبل اصلاح و نوسازی شد.

وی اجرای طرح نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی به‌ویژه در نخلستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار از ۲۲ هزار هکتار به ۴۰ هزار هکتار افزایش یافته این درحالی است که در اجرا طرح نخلستان، دو هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی نخیلات دشتستان در حال تکمیل و به‌زودی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

گراوند افزود: در زمان حاضر ۸۰۴ سازه آبخیزداری در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار ۴۰۴ سازه در این دولت اجرا شده و در این راستا اجرا طرح باز چرخاندن آب در صنایع معدنی مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: آب یک کالای مهم و استراتژیک است و اکنون یکی از مشکلات جوامع به ویژه مناطق خشک و گرمسیر تأمین آب در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت است.

گراوند، امنیت غذایی جامعه را منوط به تامین آب پایدار دانست و گفت: کمبود آب تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را تهدید می‌کند که نگاه استراتژیک به مقوله آب امری مهم و ضروری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۷۰۰۰۰۷۶، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
وقتی طرح نوین آبیاری در تمام زمینهای کشاورزی استفاده شود به مرور شاهد کاهش استفاده از آبهای زیر زمینی خواهیم بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین