پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: روستا‌های کشور باید به بستری برای رشد و توسعه ملی در کشور تبدیل شوند.

شعار سال: مهدی جمالی نژاد در همایش ویدئوکنفرانسی امروز معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، انتخابات را مهمترین مسئله پیش رو عنوان کرد و گفت: یک بخش مهم این انتخابات که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست مربوط به حوزه شهرداری ها و دهیاری‌ها می‌شود و برای همین باید با حساسیت و دقت بالا در این عرصه ورود موثر داشته باشیم.

وی با تشریح این امر که باید با اهتمامی جدی‌تر از قبل به اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور همت گماریم؛ گفت: شیرینی و حلاوت اتمام این پروژه‌ها باید در همین بازه زمانی باقی مانده از عمر دولت دوازدهم چشیده شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه باید به سهم خود در افزایش شور و نشاط و مشارکت عمومی در جامعه کمک کنیم، گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ویژگی‌های محلی‌اش زمینه شورآفرینی و حضور بیشتر عموم مردم را دارد و برای همین باید با رعایت اصل قانونمداری به تقویت شور و شوق انتخاباتی در کشور کمک کنیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های معاونین عمرانی باید مساله آموزش باشد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما در استان‌ها آگاهی لازم هم به انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان داده شود تا زمینه برای حضور مدیران شایسته و لایق در کشور در سطح شوراها و شهرداری‌ها فراهم شود.

جمالی نژاد گفت: باید با فعال‌سازی تمامی ظرفیت‌های ممکن، پروژه‌های نیمه تمام در سطح استانی به مرحله بهره برداری برسد تا مردم در سریعترین زمان ممکن از فرصت‌ها و مزایای این پروژه ها بهره‌مند شوند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به ضرورت افزایش اختیار عمل دهیاری‌ها در توسعه امور روستایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه لایحه جامع دهیاری به تصویب دولت رسیده و با تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی، میزان اختیارات و قدرت دهیاری‌ها  افزایش می‌یابد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین به معضل کم آبی و خشکسالی سال آبی جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اقلیم خشک کشور، موضوع سازگاری با کم آبی به صورت جدی پیگیری شود.

جمالی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید با محوریت حمایت از تولید و رفع موانع، باید بستر عملیاتی این شعار را در روستاها و شهرهای کشور تحقق بخشیم و تلاش کنیم روستاهای کشور به عرصه ای برای تولید و کارآفرینی بیشتر در کشور تبدیل شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۹۵۶۸۰، www.irna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
رشد و توسعه ملي در ايران بايد زماني شكل بگيره كه بستر هارو بتونيم فراهم كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین