پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
هفته کار و کارگر امسال مکان موردنیاز برای اجرای طرح استقرار و کارگران فصلی و ساختمانی شهر سنندج به انجمن صنفی واگذار می‌شود.
شعار سال: خالد جعفری (معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان) امروز یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با تاعلم این خبر گفت: طرح ساماندهی محل استقرار کارگران فصلی و ساختمانی در شهرسنندج از چند سال پیش برای جلوگیری از ازدحام و پراکندگی کارگران در سطح شهر‌ها طراحی شده، اما متاسفانه تا کنون اجرای آن در شهر سنندج انجام نشده است.

اوبا بیان اینکه شهرداری موظف هست مکانی را به کارگران شهر سنندج اختصاص دهد، افزود: از هفته آینده که هفته کار و کارگر شروع می‌شود شهرداری سنندج مکان لازم را در اختیار انجمن صنفی کارگران ساختمانی قرار دهد و این مکان به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه دغدغه ما رعایت‌ شان کارگران است، عنوان کرد: روابط سنتی گذشته در مورد جامعه کارگری اکنون جوابگو نیست و با توجه به نیاز روز بازار لازم است که در این زمینه تحول ایجاد شود.

وی ادامه داد: ساماندهی کارگران فصلی در بخش‌های مختلف اعتماد و اطمینان بیشتر را هم در پی دارد و علاوه بر شهرداری سنندج، دیگر شهر‌های استان هم پیگیری کنند تا مکان مورد نیاز به کارگران فصلی ساختمانی آن‌ها اختصاص یابد.

جعفری در موردعدم تشکیل شورای اسلامی کار در چند واحد بزرگ صنعتی استان از جمله کارخانه لاستیک بارز، پتروشیمی، تراکتورسازی، شیر و خورشید زریوار اظهار داشت: این واحد‌ها حق و حقوق و مزایای کارگران را به خوبی پرداخت می‌کنند پس نگرانی از تشکیل شورای اسلامی کار نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این واحد‌ها مکلف به تشکیل شورای اسلامی کار هستند، افزود: در تشکیل شورای اسلامی کار باید با تدببر برخورد شود و برخورد‌های چکشی نباید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان یادآور شد: ما مشتاق هستیم که ارتباطات بین دولت و تشکلات کارگری بیشتر شود تا مسایل و مشکلات کارگران و کارفرمایان در فضای خوب و منطقی بررسی و حل و فصل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۶۴۸۲۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
کارگران فصلی در زمینه بیمه هم مشکلات فراوانی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
شأن کارگران را حفظ کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین