پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
واقعا رسالت رسانه ملی در ایران چیست؟ آقا نقد برخی از کارشناسان مبنی بر تقلیل رسالت رسانه ملی به برخی جهت گیری‌های سیاسی و فعالیت سلیقه محور حول نظرات مدیران شبکه‌های سیما، درست است؟ چرا مردم نباید ناظر و جهت دهنده به عملکرد صداسیما باشند؟ آیا صداسیما توانسته فرمایش حضرت امام در خصوص مدرسه انسان سازی را محقق کند؟ چرا در این کشور کسی بشکل نظام‌مند مطالبه گری از عملکرد این نهاد نمی‌کند. ماه مبارک رمضان است و شهروندانی که حتی کمترین جذابیت‌ها را از رسانه ملی احساس نمی‌کنند. قضاوت با شما.
شعار سال: در این سه سالی که ماه‌عسل دیگر با اجرای احسان علیخانی روی آنتن نمی‌رود هر شبکه بدون آنکه به ایده‌ای جدید فکر کند به طور مستقل یک ماه‌عسل با همان سبک و سیاق و همان دکور گران‌قیمت درست کرده و در معرض دید روزه‌داران قرار می‌دهد، فارغ از اینکه نبود فکر و ایده جدید منجر به این وضعیت در سیما شده و حجم انبوه کپی‌کاری از ماه‌عسل می‌تواند تا حدود زیادی ذائقه بیننده را از سوژه‌های مختلف اینچنینی دچار زدگی کند.

آنچه در این میان مورد غفلت قرار گرفته این است که اساساً روزه‌داران به طور سنتی علاقه دارند بخشی از لحظات دم افطار به مناجات‌خوانی اختصاص یابد.

این نهایت بی‌سلیقگی است که رسانه ملی مهم‌ترین لحظات ماه رمضان را که از آن می‌توان تعبیر به دقایق طلایی کرد و به طور عادی مخاطبان آن دقایق زیاد هستند را با سهل‌انگاری در تولید و پخش از دست بدهد، بماند که اساساً هیچ کدام از برنامه‌های فیک که از روی نسخه ماه‌عسل علیخانی تولید شده توان رقابت با نسخه اصل را ندارند و مدیران سیما در انتخاب یا تربیت مجریان توانمندی که بتوانند به همان اندازه موفق عمل کنند و مخاطب را پای گیرنده‌ها نگه دارند، توفیقی نشان نداده‌اند.

ظاهراً تنها شبکه‌ای که در سیما به پخش مناجات دم افطار اهتمام دارد، شبکه قرآن است و عجیب است که صرفاً این شبکه به عنوان یک شبکه تخصصی مأمور به حفظ سنت مناجات‌خوانی پیش از افطار شده و شبکه‌های دیگر سیما خود را موظف به پربار کردن آن نمی‌دانند و به طور عمده برنامه‌های مناجات‌خوانی به ساعات پایانی شب منتقل شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۰۸۳۹۰، www.khabaronline.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
انقد صدا و سیما این روزها دچار انحراف شده که حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین