پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
مدیرعامل سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران: پروژه گود میلاد با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی کمیسیون ماده پنج ابلاغ شده به بانک شهر واگذار می‌شود.

شعار سال: شکرالله بنار با بیان اینکه پروژه گود میلاد و برج میلاد جدا از هم هستند، ادامه داد: نزدیک به ۱۰ سال قبل، قراردادی بین سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و شرکت قدر از زیرمجموعه‌های بنیاد تعاون ناجا برای مرحله ۲ پروژه میلاد به صورت مشارکت مدنی بسته شد تا شریک تجاری، گود میلاد را بسازد.
وی گفت: حتی برای طراحی این پروژه هم مسابقه‌ای برگزار و طرح «زها حدید» انتخاب شد اما؛ شرکت قدر وابسته به بنیاد تعاون ناجا توان مالی مناسبی نداشت و فقط گودبرداری کرده و سپس پروژه را رها کرد. در واقع نزدیک به ۱۰ سال این پروژه فریز شده و در دست شریک قرار داشت و هیچ بهره برداری از آن نشده بود و تنها اقدام، ایجاد گود بزرگی بود که مدت‌ها به دغدغه مدیریت شهری تبدیل شده بود. اما؛ به تازگی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با پرداخت هزینه‌های شریک این پروژه را آزاد سازی کرد و امروز ۴.۵ هکتار زمین در یکی از مرغوب‌ترین موقعیت‌های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری است.
بنار تصریح کرد: پروژه هر روز با باراش باران مرکز همایش را در معرض خطر قرار می‌داد و وظیفه داشتیم مساله این پروژه بزرگ را هرچه سریعتر حل کنیم. نخستین کاری که انجام شد این بود که در شرایط بسیار سخت قرارداد پروژه با شرکت قدر فسخ شد و پس از آن به دنبال شریک مناسب بودیم چندین بار فراخوان منتشر شد و در نهایت با بانک شهر مذاکره‌ای صورت گرفت و اهمیت پروژه برای این مجموعه توضیح داده شد.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده پنج افزود: یک مطالعه جامع، با محوریت حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی و حمل و نقل به کمیسیون ماده پنج ارایه شد و این کمیسیون برای قسمت گود میلاد و سه قسمت دیگرش سه طرح مجزا داد که مجموعه آن‌ها در یک بسته مصوب به سازمان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد.
وی ادامه داد: در قسمت گود، بخش‌هایی مانند گالری، مراکز تجاری و اداری با رویکرد اقتصاد فرهنگی دیده شده و ما همین بستر را با بانک شهر به کارشناسی گذاشتیم و اجرای پروژه گود میلاد در هفته‌های آینده با همین ظرفیت و کاربری‌ها به بانک شهر واگذار می‌شود.
بنار با بیان اینکه مشارکت بانک شهر در پروژه میلاد شهرفروشی نیست، گفت: در شرایط کنونی راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی برای توسعه شهر وجود ندارد و باید فضا برای مشارکت بخش خصوصی فراهم شود. این بخش المان‌ها، سازه‌ها و تجهیزات را ایجاد خواهد کرد که بر مبنای طرح جامع و طرح تفصیلی و در راستای توسعه «تهران شهری برای همه» است.
وی افزود: در واقع اگر رویکرد این باشد که از بخش خصوصی اصلا استفاده نشود یا مدلی ایجاد شود که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت نداشته باشد، توسعه شهر انجام نمی‌شود و شهر به یک شهر کهنه و بدون زیرساخت‌های موثر تبدیل می‌شود.
بنار ادامه داد: توسعه اقتصادی یک کشور چیزی جز توسعه شهر‌ها نیست و این مهم، در گرو برنامه‌های توسعه و درآمد بخش خصوصی و شهرداری‌ها است. یعنی نماد توسعه در همه کشور در شهر‌ها قابل رویت است گرچه زیرساخت‌هایی مانند نفت، پتروشیمی، حمل و نقل و ... می‌تواند موثر باشد اما؛ نمای توسعه در دنیا در کلانشهر‌ها دیده می‌شود.
قبل از این برخی سایت‌های خبری نسبت به واگذاری گود میلاد به بانک شهر ابراز نگرانی و آن را مصداق شهرفروشی عنوان کرده بودند. قدمت گود برج میلاد تهران به قدمت افتتاح اولین فاز برج میلاد در سال ۱۳۸۷ است. قرار بود در کنار برج میلاد برج دیگری ساخته شود، اما این موضوع منتفی و پروژه‌ای به عنوان مرکز تجارت جهانی و هتل تعریف شد که سال‌ها در هاله‌ای از ابهام باقی ماند و گود برج میلاد تبدیل به یکی از گود‌های پرخطر تهران شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۹۹۷۰۷.www.iribnews.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
من در مورد بانك شهر هم زياد شنيدم اما دلم ميخواد ببينم ايا واقعيت داره يا نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین