پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
استاندار لرستان از افتتاح سد‌های کمندان و تاج امیر تا پایان دولت خبرداد.

شعار سال: سیدموسی خادمی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از محل اجرای عملیات سد کمندان ازنا اظهارداشت: سد کمندان از جمله پروژه‌های مهم و اساسی استان لرستان است که ۲۸ میلیون متر مکعب تخصیص آب برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ظرفیت مخزن سد کمندان را حدود ۸۸ میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: تاکنون نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و امسال انجام شده است.

استاندار لرستان پیشرفت فیزیکی پروژه سد کمندان را بیش از ۹۵ درصد دانست و عنوان کرد: امیدواریم این سد تا خرداد ماه امسال آبگیری شود.

وی با بیان اینکه سد کمندان با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این منطقه احداث شده است گفت: عملیات احداث شبکه‌های آبی شماره یک و دو پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شبکه‌های سه و چهار نیز به سرعت در حال آماده شدن است.

خادمی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خرداد ماه امسال زمان به نتیجه رسیدن پروژه تعیین شده که برای رسیدن به این امر مهم نوبت کاری شیفت شب نیز فعال شده است و امیدواریم  این سد تاثیر مثبت خود را در رفاه مردم و توسعه لرستان داشته باشد.

وی اظهارداشت: پروژه سد کمندان از نظر تأمین منابع مالی مشکلی ندارد و یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح محل روستای کمندان است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا در گام دیگر به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان آن‌ها هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به خرید اراضی کشاورزی روستای کمندان طی سال‌های اخیر افزود: مناطق مسکونی اهالی نیز  پس از توافق نهایی، خریداری و هزینه آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در دوره دوم دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان لرستان اتفاق افتاد به طوری که چندین سد استان را که ردیف اعتبارات آن‌ها در گذشته حذف شده بود توانستیم در این دوره مجدداً احیا کنیم؛ سد آبسرده، سد شهید بروجردی، سد مخمل کوه و سد زیبا محمد از جمله این طرح‌ها بود که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار آن‌ها در پیوست قانون بودجه لحاظ شد.

خادمی با اشاره به اینکه سد کمندان ازنا و تاج امیر دلفان تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند گفت: مابقی سد‌ها نیز مانند سد معشوره با سرعت بیشتری روند ساخت آن‌ها ادامه می‌یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۷۲۹۹۴، www.ilna.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اميدواريم حداقل اين دولت بتونه كار رو در اين ماه هاي پاياني به خوبي پيش ببره تا خاطره خوشي از خودش باقي بذاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
ماهم امیدواریم که بزودی این سد افتتاح شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین