پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
فعال سیاسی اصولگرا گفت: لاریجانی یک اصول‌گرا است، هر چند اصلاح‌طلبان در این قضیه یک بازی سیاسی را دنبال می‌کنند که ما باید نسبت به آن بازی‌های سیاسی حساسیت داشته و از آن‌ها غفلت نکنیم.

  شعار سال: فعال سیاسی اصولگرا گفت: لاریجانی یک اصول‌گرا است، هر چند اصلاح‌طلبان در این قضیه یک بازی‌ سیاسی را دنبال می‌کنند که ما باید نسبت به آن بازی‌های سیاسی حساسیت داشته و از آنها غفلت نکنیم. اصلاح‌طلبان برای اینکه برخی نیروهای اصول‌گرا را از پایگاه خودشان جدا کنند، مانورهای سیاسی انجام می‌دهند. به عنوان مثال در مورد آقای ناطق‌نوری این کار را کردند. اصلاح‌طلبان مرتب عنوان می‌کردند که امکان دارد ناطق نوری کاندیدای اصلاح‌طلبان باشد و در این مورد بازی‌های سیاسی را پیگیری کردند که نتیجه آن، این شد که ناطق نوری نه در اصلاح‌طلبان دیگر پایگاهی دارد نه در اصول‌گرایان. بنابراین نباید اجازه دهیم این بازی‌ها تداوم پیدا کند.

 عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه لاریجانی می‌تواند نماد اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد؟ گفت: لاریجانی قطعاً در طیف اصول‌گرا تعریف می‌شود، هر چند ممکن است در نهایت به دلیل برخی انتقاداتی که اصول‌گرایان نسبت به عملکردهای او داشتند، در شورای ائتلاف به ایشان نرسند اما این به این معنی نیست که ایشان در اردوگاه اصول‌گرایان نیست. البته در حال حاضر اقداماتی که لاریجانی انجام می‌دهد و مأموریت‌هایی که دنبال می‌کند، از جانب نظام است. طبیعتاً به این معنی است که او قابلیت‌هایی برای نظام دارد و از این قابلیت‌ها به درستی استفاده می‌کند. در حقیقت ممکن است فردی در یک جایگاه مفید واقع شود و در جایگاه‌های دیگر مورد انتخاب قرار نگیرد. به این ترتیب که لاریجانی قابلیت دارد و باید از قابلیت در جایگاه خود استفاده کند اما شاید در جایگاه ریاست جمهوری خیر.
 
این چهره اصول‌گرا در مورد حمایت جریان اصول‌گرا از لاریجانی افزود: پشتیبانی و حمایت از لاریجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری، امر نسبی است چراکه نمی‌توانیم بیش از یک رئیس جمهور داشته باشیم. البته طبیعی است دیگرانی که مزایای بیشتر و شانس بالاتری برای انتخاب شدن از سوی مردم دارند، در لیست قرار بگیرند. شورای ائتلاف هم مزایا، قوت‌ها و ضعف‌ها را بررسی خواهد کرد و به هر کدام رسید، آن فرد توسط اصول‌گرایان با اجماع روبه‌رو خواهد شد.
 
سلیمی نمین در ادامه اظهار کرد: وظیفه برقراری ارتباط با چین و امضای تفاهم‌نامه با این کشور، در دولت روحانی کار بسیار سنگینی بود. چراکه این دولت گرایش به غرب دارد و کارشکنی‌های جدی در این مسیر داشت اما خوشبختانه نظام این مأموریت را به علی لاریجانی واگذار کرد، او هم به خوبی از این عهده برآمد. لذا لاریجانی در این امور مفید است، اما ممکن است در زمینه ریاست جمهوری مفید نباشد.بنابراین نباید عجول باشیم و بدون تخریب افراد، داوطلبین را مورد بررسی قرار دهیم.
 
وی در پاسخ به اینکه شما به شورای ائتلاف اشاره می‌کنید، آیا امکان دارد شورای وحدت به لاریجانی برسد؟ تصریح کرد: در حال حاضر معتقد به چند مرکزیت نیستم. اصول‌گرایان باید یک مرکزیت را به رسمیت بشناسند. اگر افراد دیگری هم می‌خواهند در این زمینه کمک کنند، باید به شورای ائتلاف کمک کنند چراکه این چند مرکز بودن ما را تضعیف می‌کند. در حقیقت شورای ائتلاف را در دوره‌های قبل آزموده‌ایم، در بعضی جاها موفق شده، در بعضی جاها هم خیلی موفق نبوده، در عین حال در این زمینه تجربیاتی دارد که باید از این تجربیات بهره گرفت و آن را تقویت کرد.
 
اصلاح‌طلبان به دنبال جدا کردن برخی چهره‌ها از جریان اصول‌گرا هستند
 
سلیمی نمین ادامه داد: بنابراین با تعدد مراکز تصمیم‌سازی در این زمینه قطعاً شورای ائتلاف تقویت صورت نخواهد شد. در حالی که در آستانه انتخابات باید متمرکز عمل کنیم و به سمت تقابل نرویم چراکه وقتی کار به تقابل می‌کشد و سخت می‌شود، گروه‌ها در مقام تخریب برمی‌آیند. بنابراین برای اینکه در این وادی‌ها قرار نگیریم و ناخواسته در این وادی‌ها قرار نگیریم، باید از ابتدا این مطلب را برای خودمان روشن کنیم که ما یک شورای ائتلاف داریم، کارنامه، شناسنامه، سابقه و عملکرد مشخصی دارد و در بعضی از زمینه‌ها علی‌رغم اینکه رسیدن به یک نقطه واحد بسیار سخت بوده، این مرکزیت توانسته مشکل را حل کند.
 
این چهره اصول‌گرا با تاکید براینکه لاریجانی در طیف اصول‌گرایان تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: لاریجانی یک اصول‌گرا است، هر چند اصلاح‌طلبان در این قضیه یک بازی‌ سیاسی را دنبال می‌کنند که ما باید نسبت به آن بازی‌های سیاسی حساسیت داشته و از آنها غفلت نکنیم. اصلاح‌طلبان برای اینکه برخی نیروهای اصول‌گرا را از پایگاه خودشان جدا کنند، مانورهای سیاسی انجام می‌دهند. به عنوان مثال در مورد آقای ناطق‌نوری این کار را کردند. اصلاح‌طلبان مرتب عنوان می‌کردند که امکان دارد ناطق نوری کاندیدای اصلاح‌طلبان باشد و در این مورد بازی‌های سیاسی را پیگیری کردند که نتیجه آن، این شد که ناطق نوری نه در اصلاح‌طلبان دیگر پایگاهی دارد نه در اصول‌گرایان. بنابراین نباید اجازه دهیم این بازی‌ها تداوم پیدا کند.
 
سلیمی نمین یادآور شد: اصول‌گرایان باید از قابلیت افراد در جایگاه‌های مناسب، استفاده کنند. اگر فردی را برای کاری مناسب نمی‌دانیم، او را کلاً تخریب و نفی نکنیم چرا که افراد می‌توانند نقاط ضعف‌ و قوّت‌هایی داشته باشند. در حال حاضر در طیف اصولگرایی کاندیداهای فراوانی وجود دارند که به جای تخریب می‌توانیم از کانون و شورایی پشتیبانی کنیم که آنها صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند و قطعاً آنها این شأن فرهنگی را دارند، این تقوا را دارند که بررسی را در مسیر سالمی دنبال کنند.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران، تاریخ انتشار:19 اردیبهشت 1400، کدخبر:107251 ،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
لاریجانی رو دارن از هر دو جبهه بلد میکنن تا مردم یکم گیج بشن و این ها مثل هر انتخاب دیگه دیگه ای به نفع خودشون رقم بزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
با این مدل انگ چسباندن ها نمیتونیم رفتارهارو به نفع خودمون مدیریت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین