پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۹
یک سیستانی در اقدامی نمادین برای اعتراض به عدم توجه مسئولان به معضل بی‌آبی منطقه سیستان و انفعال آن‌ها نسبت به این موضوع، برای پس گرفتن حق مردمانش با لباس محلی البته به صورت گلی وارد ستاد انتخابات کشور شد.

شعار سال: یک هنرمند سیستانی به نام "رمضان نورا" امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد؛ اما این حضور با حاشیه همراه بود.

وی که با لباس سیستانی وارد محوطه ثبت‌نام شده بود گفت:نیت و هدف اصلی من از آمدن برای ثبت‌نام در انتخابات این است که بگویم واقعاً شخص کم نداریم که قدرت مدیریت داشته باشند، این شخص می‌تواند از دورترین نقاط مهین باشد و می‌تواند از نزدیک‌ترین نقاط نیز باشد.

این هنرمند سیستانی که چند مورد از آثار هنریش ثبت در گینس شده، افزود: به عنوان مثال من که یک هنرمند از دورترین نقاط کشورمان هستم این جرأت و جسارت را دارم که خودم را در راس بزرگان کشور قرار دهم.

یک سیستانی با

نورا ادامه داد: هدف دومم این است که از مردم مظلوم دفاع شود؛ من می‌خواهم مردی از جنس مردم انتخاب شود تا درکی از شرایط واقعی مردم داشته باشد و می‌خواهم بگویم هستند افرادی مانند من از استان سیستان و بلوچستان و با کمترین امکانات، که بتوانند خودشان را در زمینه‌های مدیریتی نشان بدهند.

وی درباره لباس‌هایش بیان کرد: من لباس سیستانی مانند کشاورزان پوشیده‌ام و قصد دارم بگویم که به مردمان سرزمین من فقط آب بدهید؛ شما اگر به ما آب بدهید زمین‌های سیستان آباد می‌شوند و آبادانی و توسعه به جریان می‌افتد و باعث رونق تولیدات ما می‌شود. آب یعنی آبادانی و یعنی همان چرخه تولید و جزو نیازهای اولیه است اما ما در سیستان و بلوچستان و به ویژه در منطقه سیستان از همین حداقل‌ها هم محروم هستیم.

منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هتمون، خیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان بیش از 20 سال است که با بی‌آبی، خشکسالی و وزش بادهای 120 روزه و در پی آن وقوع ریزگرد دست و پنجه نرم می‌کند و عدم پرداخت حق‌آبه منطقه از جانب کشور افغانستان به عنوان عامل اصلی این شرایط بحرانی مطرح است.

مردمان سیستان که عمده آنها در گذشته صیاد، کشاورز و دامپرور بوده‌اند در سال‌های اخیر در پی خشکسالی بیکار شده‌اند و با مشکلات معیشتی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۵۶۴۶۹، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
امیدواریم که اهمیت داده شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین