پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا لایحه‌ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که دانلود اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک از سوی کارکنان فدرال در دستگاه‌های دولتی را ممنوع می‌کند.
شعار سال: جاش هاولی، سناتور حامی این لایحه در بیانیه مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. سنای آمریکا در اوت سال ۲۰۲۰ تمهید مشابهی را تصویب کرده بود. کن باک، نماینده کنگره لایحه مشابهی را در مجلس این کشور معرفی کرده است.

این اپلیکیشن که در میان نوجوانان محبوبیت دارد، از سوی دولت آمریکا به دلیل این که شرکت چینی بایت دنس مالک آن است، به عنوان یک تهدید امنیتی قلمداد شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا سال میلادی گذشته با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی و احتمال افتادن دیتای شهروندان آمریکایی به دست مقامات چینی، دستور داده بود اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. اما چالش‌های حقوقی متعدد مانع از نهایی شدن توافق فروش شد. بر اساس آخرین حکم دادگاه که هفتم دسامبر صادر شد، دستور اجرایی ترامپ احتمالا فراتر از اختیارات قانونی وی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، هاولی شرکت بایت دنس را تهدید امنیت فوری خواند و گفت: خوشحالم که می‌بینم همکارانم در سنا به اتفاق هم به کمپین جمع آوری اطلاعات پنهانی پکن می‌پردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وب زوم، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۰۶۳، www.webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین