پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
به گفته محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران، در جریان مبادلات مالی بین دو نهاد سپاه به شهرداری تهران، مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های سپاه به شهرداری تهران که مربوط به سال ۹۴ بوده، در صورتجلسات مالی سال ۹۵ غیب شده است.
شعار سال: عبدالحمید امامی که روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در یک نشست خبری سخن می‌گفت، جزئیات بیشتری درباره بدهی‌های شهرداری ارائه نداد و گفت در دوره مدیریت پیروز حناچی در شهرداری تهران، «هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها کاهش پیدا کرده است».

او همچنین از گرفتن طلب‌های شهرداری تهران از دولت به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان و شرکت رسا تجارت وابسته به سپاه پاسداران به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری گود برج میلاد شهرفروشی است؟ گفت: هیچ تغییری در رفتارمان در سه سال گذشته با این سه، چهار ماه رخ نداده است. در سال ۹۵، مبلغ ۵هزار میلیارد تسهیلات داده شد. یکی از بزرگترین کار‌ها در حوزه مشارکت پروژه‌های بلاتکلیف بوده است. با نیروی انتظامی در این دو سال بار‌ها جلسه داشتیم و آن‌ها را قانع کردیم که در منطقه ۲۰ تراکم بگیرند و گود برج میلاد را از آن‌ها گرفتیم. حالا با بانک شهر که توانمندی دارد تا این پروژه را درآمدزا کند مطابق با مقررات شورای عالی شهرسازی آن را به نتیجه رساندیم.

امامی درباره ورود برج میلاد و شهروند به بورس گفت: در مورد برج میلاد در یک تفاهمنامه با بانک شهر مقرر شد که مشاور بگیرن و و ورود به بورس بررسی شود، درباره شهروند همه کار‌ها را انجام می‌دهیم و خود بورس وقتی یک مجموعه را در بورس ارائه می‌کند که شرایط مناسب باشد و هر زمانی که تشخیص دادند شرایط مناسب است به بورس ارائه می‌شود.

او درباره تحقق بودجه گفت: بودجه سال ۹۹ مبلغ ۳۰ هزار و میلیارد بوده که ۲۷ هزار میلیارد از آن تحقق پیدا کرده است. در واقع ۹۳ و نیم درصد از بودجه سال قبل محقق شده است.

امامی اعلام کرد که در دوره جدید هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته شده است در حالی که ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. در دوره جدید مدیریت شهری نه فقط بدهی‌ها اضافه نشده بلکه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم از بدهی‌ها کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: قسمتی از بدهی‌ها ارزی است و نرخ تبدیل اختلاف ایجاد می‌کند. کل بدهی‌های بانکی شهرداری رقمی معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گفته محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران، در جریان مبادلات مالی بین دو نهاد، مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های سپاه به شهرداری تهران که مربوط به سال ۹۴ بوده، در صورتجلسات مالی سال ۹۵ غیب شده است.

شرکت رسا تجارت زیر مجموعه هلدینگ یاس وابسته به سپاه بود که، پس از بروز مفاسد گسترده منحل شد و سه نفر از مدیران ارشد، مسعود مهردادی، محمود خاکپور و محمود سیف به ترتیب به دو سال، پنج سال و ۳۰ سال زندان و جزای نقدی محکوم شدند.

اتهام این افراد مشارکت در کلاهبرداری باندی، مشارکت در پولشویی و برداشت و تصاحب غیرقانونی وجوه اعلام شده است.

علاوه بر این سه نفر، عیسی شریفی، معاون محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری تهران، نیز به ۲۰ سال زندان، جزای نقدی، و استرداد وجوه تحصیلی محکوم شد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۵۱۴۳، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
دکل نفتی به اون بزرگی غیب شد کسی نفهمید حالا این که چیزی نیست یه صورتحسابه دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین