پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: پیشرفت ۱۵ درصدی ایستگاه مترو بهارستان پایین و نگران کننده است، اگر پروژه طی دوره خدمت دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرد به پروژه کمک می‌کنیم.
شعار سال: محمدباقر نوبخت،۶ خرداد ماه در بازدید از پروژه قطار شهری بهارستان، اظهار کرد: ترجیح می‌دهم این کار بزرگی که شروع شده به نتیجه برسد. گزارشی که ارائه و باعث مسرت شد از اینکه کاری که سال‌ها با کندی انجام می‌شد در کمتر از یک سال گذشته سرعت قابل ملاحظه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تیر ماه سال گذشته بازدیدی از پروژه انجام دادم، گفت: در مصاحبه‌ای مشروط اعلام آمادگی کردم که اگر پروژه به اتمام می‌رسد آماده ایم و منابع مالی ۲۰۰ میلیارد تومان را تامین می‌کنیم، درحالی که بیش از این میزان به پروژه تزریق کردیم.

نوبخت افزود: برای من مطلوب بود شاهد تردد مردم اصفهان و بهارستان از طریق این خط ریلی در دوران خدمت گزاری خودم می‌شدم، باز هم آمادگی دارم اگر این اقدام شدنی باشد و طی دوره خدمت دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرد به پروژه کمک کنیم.
 
پیشرفت ۱۵ درصدی ایستگاه مترو بهارستان پایین و نگران کننده است

وی پیشرفت ۱۵ درصدی ایستگاه مترو بهارستان را پایین و نگران کننده دانست و گفت:، ولی اگر امکان آن باشد آمادگی دارم مشارکتی تعریف کنم تا حسن ختام برای پروژه وجود داشته باشد.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز با قدردانی از توجه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به پروژه مترو بهارستان گفت: پروژه‌ای که در عرض یک سال چنین پیشرفتی کرده جای قدردانی دارد، اما به یکسری مسایل خاص خودش نیز برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه در واقع پروژه از اواخر دی ماه عملا شروع شد وگرنه همه انصافا با دل و جان کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای ریل پروژه دوبار پیگیری کردیم و خوشبختانه الان همه مسائل حل شده است. نباید قطار جداگانه بخریم و مترو اصفهان تا بهارستان می‌آید و برمی گردد، بنابراین این نوید هست تا پایان شهریور با حضور شما افتتاح و طبق قولی که دادیم سوار این قطار شوید.

همچنین محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه مترو بهارستان تا تیرماه ۹۹، ۳۵ درصد در بخش زیرسازی و حدود ۱۵ درصد در بخش روسازی پیشرفت داشت.

وی با بیان اینکه در سفر پیشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر‌های جدید به این پروژه تخصیص داده شد، گفت: درحال حاضر پیشرفت فیزیکی روسازی بیش از ۹۰ درصد و روسازی ۶۰ درصد و ایستگاه بهارستان ۱۵ درصد است و پروژه درحال ادامه کار است.
 
پروژه مترو بهارستان ۳۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال عملیات زیرسازی و روسازی به اتمام برسد، افزود: تلاش می‌کنیم طی مدت باقی مانده تا پایان سال اجرای برق و بخشی از تاسیسات پروژه به اتمام برسد.

احمدی با اعلام اینکه پروژه مترو بهارستان به غیر از ناوگان، ۳۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبار از محل منابع داخلی شرکت تامین می‌شود و بخش دیگر از محل منابع عمومی و کمک از طریق سازمان مدیریت تامین شود.

وی ادامه داد: پروژه مترو بهارستان ۱۰ سال زمان برده بود و اگر قرار بود با روند قبلی ادامه پیدا کند ۱۰ سال دیگر هم اجرای آن طول می‌کشید، اما سعی می‌کنیم با تامین منابع، هرچه سریعتر پروژه را به اتمام برسانیم. اما اگر هیچ تخصیصی هم نداشته باشیم وظیفه خود می‌دانیم این پروژه را با ظرفیت جابجایی ۲۷۲ هزار مسافر در روز به بهره برداری برسانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۶۰۴۸۷۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
مهم این است که پروژه به بهره برداری برسد چه در دولت قدیم و چه در دولت جدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین