پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با پایان ساخت اسکله ۳۵ هزارتنی در آینده نزدیک در کیش، این جزیره محل پهلوگیری کشتی های قاره پیما خواهد شد.
شعارسال: علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به اینکه موضوع دریا از اهمیت ویژه ای در کشور ما برخوردار است افزود: ایران اسلامی در شمال و جنوب دارای سواحل دریایی مستعدی است که با وجود مزیت های خوب جغرافیایی بهره برداری مناسبی از آن ها صورت نگرفته است.

وی افزود: جای تاسف دارد که نوار ساحلی جنوب کشور ما توسعه نیافته است در حالی که در مجاورت آب های آزاد قرار دارد و می تواند محل خوبی برای تولید ثروت و اشتغال باشد.

مونسان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران اظهار کرد: کل نوار ساحلی جنوب می تواند محل تولید ثروت باشد همانگونه که ۴ منطقه آزاد تجاری کیش، قشم، اروند و چابهار در نوار ساحلی جنوبی قرار گرفته اند می توان از دیگر مزیت های نوار ساحلی نیز بهره گرفت.

وی با بیان اینکه آماده هستیم تا تجربیات توسعه در منطقه آزاد کیش را در اختیار مسئولان توسعه سواحل مکران قرار دهیم افزود: توسعه در هندورابی در بندرگاه و فروگاه آغاز شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید و تلاش شده تا در عرصه توسعه در این منطقه پیشرو باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت توجه به گسترش بنادر و استفاده بهینه از ظرفیت های بندرگاه کیش یادآور شد: با ساخت اسکله ۳۵ هزار تنی کشتی ها نیاز به استفاده از سواحل دیگر برای تخلیه بار نخواهند بود و با آغاز بهره برداری از این اسکله از ابتدای سال ۹۶ کیش می تواند محل پهلوگیری کشتی های قاره پیما شود.

وی به فعالیت ۴۲۰ واحد صنعتی در ۶ شهرک صنعتی جزیره کیش اشاره کرد و افزود: جزیره کیش علاوه بر فعالیت های گردشگری در حوزه صنعتی نیز فعال بوده و هم اکنون ۴۲۰ واحد صنعتی های تک و غیرالاینده در جزیره مشغول فعالیت هستند که در حوزه های صنایع تولید دارو، تجهیزات پزشکی، حفاری و تجهیزات نفت در رتبه های بالای صنعتی قرار دارند.

مونسان با بیان اینکه از فعالیت صنایع آلاینده در کیش جلوگیری می شود اظهار کرد: صنایع فعال در جزیره کیش اگر چه صنایع کوچک می باشند اما ارزش افزوده بالایی داشته و غیرآلاینده هستند.

وی با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری ماموریت جدیدی در اقتصاد مقاومتی برای کیش تعریف شده به افزایش ۳۰ درصدی صادرات و تولیدات اشاره کرد و یاد آور شد: از برنامه جلوتر هستیم و تا پایان سال برنامه تعریف شده محقق خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به کاهش ۱۹ درصدی واردات در کیش اشاره کرد و افزود: در حوزه صادرات نیز از حدود ۶۰ میلیون به ۳۶۰ میلیون رسیدیم.

وی درادامه بیان کرد: واردات مواد اولیه، تجهیزات یا ماشین الات واردات بد به حساب نمی آید. واردات مصرفی واردات بدی است که در کیش این عدد به شدت پایین است و در حدود ۳۰ میلیون دلار است در حالیکه در یک محاسبه ساده اگر مسافر با ۸۰ دلار بار همراه طبق قانون از تمامی مرزهای بین المللی وارد کشور شود با یک میلیون و ۸۰۰ گردشگر در سال رقم واردات بد باید به ۱۶۰ میلیون دلار برسد ولی این رقم در کیش تنها ۳۰میلیون دلار است.

مونسان تصریح کرد: با وجود آمار دقیق و مستند تمامی دوستان در بخش های مختلف و دولت اذعان دارند که کیش نه محل واردات است و نه محل قاچاق.

مونسان درپاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس درخصوص توسعه گردشگری دریایی در جزیره کیش با بیان اینکه در تلاش برای برقرای خطوط مسافربری دریایی هستیم افزود: به دنبال خریداری شناورهای مسافری و راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری در نوار ساحلی جنوب هستیم و بزودی در راستای توسعه گردشگری خط کشتیرانی چابهار کیش و بالعکس راه اندازی می شود.

هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش شامگاه سه شنبه با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان کشور و لشکری، معاونت های سازمان و متخصصان و اندیشمندان صنعت دریایی و دریانوردی در نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش ۲۷ تا ۳۰ مهرماه آماده بازدید علاقمندان به صنایع دریایی و دریانوردی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کیش پرس، تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مهر 1395، کدخبر: 24569، www.kishpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین