پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۴۵۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
مقام معظم رهبری تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را یکی از الزامات برای آموزش کودکان در مهد‌های کودک دانستند و بر این اساس قرار شد تا مهد‌های کودک زیر نظر وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان سازمان ملی تعلیم و تربیت به فعالیت بپردازند حال بعد از گذشت چندین ماه از این دستور روند اقدامات جای تامل و بررسی دارد.
شعار سال:سرنوشت مهد‌های کودک پرونده مغفول مانده سال ۱۴۰۰ است. طی سالیان گذشته مجوز‌های متعدد از سوی سازمان بهزیستی، دارالقرآن‌ها و دیگر سازمان‌ها صادر می‌شد که سبب بروز مشکلات بسیاری شده بود.

هنوز افکار عمومی حادثه سال ۹۷ مبنی‌بر آزار و اذیت یک پسر بچه در مهد کودک را فراموش نکرده است. در آن دوران محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره تعرض به پسربچه ۶ ساله در مهدکودکی واقع در ولنجک گفته بود که "این مهد تحت پوشش بهزیستی نبوده است، چرا که برخی نهاد‌ها برای ایجاد مهد مجوز اعطا می‌کنند. از سوی دیگر اغلب کودک آزاری‌ها نیز در مهد‌های بدون مجوز اتفاق می‌افتد. البته در برخی مهد‌های کودک در کنار کودک آزاری‌های متعدد شاهد آموزش‌های ناکافی و غیر متعارف هم هستیم. "

این روند بلاتکلیفی مهد‌های کودک و کیفیت نامناسب آموزش‌ها و صدور مجوز از سوی سازمان‌های مختلف ادامه داشت تا آنکه مقام معظم رهبری در شهریور ۹۹ به ساماندهی مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها تاکید کردند ایشان به نوعی مداخلات آموزشی به هنگام و طلایی در نظام تعلیم و تربیت در مهد‌های کودک را مدنظر قرار دادند.

همچنین مصوبه اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در جلسه ۸۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در اسفند ۹۹ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد که بر اساس آن، سازمان مذکور برای تربیت دوره کودکی (۰-۶ سال) با تمرکز بر خانواده برای آماده‌سازی کودکان در ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود که این دوره جزء دوران تعلیم و تربیت رسمی آموزش و پرورش نیست. این اساس‌نامه در ۲۱ ماده به وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهاد ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

هنوز سازمان ملی تعلیم و تربیت به مرحله رونمایی نرسیده است

هم اکنون در خرداد ۱۴۰۰ مهد‌های کودک که بنا بود از بهزیستی جدا و به آموزش و پرورش سپرده شود سرنوشت نامشخصی دارد.

محمود امانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آخرین اقدامات برای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت به خبرنگار برنا گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تمامی موسسات مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها باید در چارچوب این مصوبه زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت داشته باشند.

او افزود: البته سازمان در حال شکل‌گیری است. سازمان‌دهی تک تک این نوع مراکز زمان‌بر است. در نهایت تمامی مراکز مورد اشاره جزو مقوله کاری این سازمان قرار می‌گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: این سازمان نوبنیاد و اقدامات اداری در حال شکل‌گیری، محتوایی و اداری به شکل همسو اتفاق می‌افتد و هنوز به مرحله رونمایی از ساختار نرسیده ایم.

آموزش‌های به هنگام برای کودکان در قالب یک اقدام سازمان یافته

در شرایط کنونی جامعه برگزاری انتخابات، تغییر و تحولات ناشی از آن را داریم. از سوی دیگر بر اساس گفته‌های محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در صورت تزریق واکسن کرونا به معلمان مهر سالجاری به شکل حضوری برگزار می‌شود. مهار کرونا باعث افزایش استقبال از مهد‌های کودک می‌شود. در این شرایط با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس جمهوری برای فعالیت این سازمان لازم است تا مسئولان امر در ماه‌های آخر فعالیت خود بیش از پیش در زمینه فعالیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند تا برای کودکان به عنوان آینده سازان جامعه از آموزش‌های چندگانه جلوگیری شود و بالاخره سرنوشت مهد‌های کودک مشخص شود و خانواده‌ها از سر درگمی خارج شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۷۶۷۴، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
وقت بسیار است!!! ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین