پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
سیاست مدار و نظریه پرداز سیاسی گفت: مکانیزم‌های مربوط به انتخابات باید در آینده دقیق تر، شفاف‌تر و اقنایی‌تر شود، به طوری که مردم نسبت به نتیجه تصمیمات قانع شوند.

شعار سال:محمدجواد لاریجانی  با اشاره به برخی اعتراضات به شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: این مناقشات جدید نیست و در ۴۰ سال گذشته نیز کم و بیش وجود داشته است.
 
وی گفت: البته خود شورای نگهبان نیز معتقد نیست که معصوم است و موضوع مهم در شرایط فعلی این است که باید همه آحاد جامعه در کنار یکدیگر در انتخابات شرکت کنند.
 
این سیاست‌مدار و نظریه‌پرداز سیاسی کشورمان بیان کرد: من فکر می کنم شرایط فعلی زمان مناسبی برای بحث کردن و اعتراض به شورای نگهبان نیست، چراکه پیش از این هم این مشکلات وجود داشته است.
 
وی گفت: در آینده باید مکانیزم های مربوط به انتخابات در کشور را دقیق تر، شفاف تر و اقنایی تر کرد، به طوری که مردم از تصمیمات نهادهای مربوطه راحت تر قانع شوند.
 
لاریجانی گفت: این پروژه برای آینده است چراکه ما چهار سال دیگر باز هم  انتخابات های مختلف از جمله مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را خواهیم داشت و باید روی مکانیزم های دمکراسی برای بهینه شدن کار کنیم؛ این مساله از پروسه نامزد شدن هست تا پروسه شمارش آرا را شامل می شود.
 
وی با بیان اینکه، هم اکنون سلایق و نظرات مختلفی در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: امیدوارم انتخابات خوبی داشته باشیم چراکه این مهم برای امنیت و ادامه دموکراسی در کشور بسیار مهم است.
 
لاریجانی که کمتر از دو دهه مسوولیت ستاد حقوق بشر قوه قضاییه را عهده دار بوده است، تاکید کرد: باید برای بهتر برگزار شدن انتخابات تلاش کنیم و بگذاریم چرخ دنده های دمکراسی در کشور بهتر بچرخد.
 
وی ادامه داد: به هر حال انتخابات یکی از ثروت ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب و ملت محسوب می شود و ما یک دمکراسی عملیاتی خوبی را در طول ۴۰ سال گذشته راه انداختیم و باید از آن پاسداری کنیم.
 
وی ضمن اظهار امیدواری از حضور گسترده مردم در روز ۲۸ خرداد ماه جاری و برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور و شروع خدمتگذاری دولت جدید به مردم ایران گفت: البته دولت های پیشین نیز که از بطن ملت بوده اند، اقدامات مناسبی در حوزه خدمتگذاری به مردم داشته اند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  27خرداد1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84370457

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین