پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰

۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در کشور کم داریم

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در حال حاضر بخش اعظم دستگاه‌های اتوبوس و مینی بوس درون شهری به بازسازی و نوسازی نیاز دارد. ظرفیت موجود دستگاه‌های اتوبوس در کشور حدود ۲۰ هزار دستگاه است که نیاز کلی کشور ۳۵ هزار دستگاه است و برای همین گسترش و تقویت حمل و نقل عمومی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
شعار سال: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور امروز با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور با سه موضوع تصویب ضابطه ۸۰۱ دستورالعمل مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهری و حومه، بهنگام سازی مشخصات فنی اتوبوس‌های دیزلی، گازسوز و برقی سامانه‌های اتوبوسرانی شهری کشور و تشکیل کارگروه فنی سامانه‌های هوشمند ثبت تردد و تخلف برگزار شد.

مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در این جلسه با بیان اینکه تقویت حمل و نقل شهری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان شهرداری‌ها طی سال‌های اخیر بوده است، گفت: برای کارآمدی حمل و نقل مسافری درون شهری نیاز به مولفه‌هایی همچون کاربری آسان، کارآیی بلند مدت عاری از آلایندگی زیست محیطی منطبق با استاندارد‌های روز دنیا وجود دارد.

وی با اظهار این مساله که امروز حمل و نقل عمومی کشور نیاز به ساماندهی قوی‌تر دارد، گفت: ضروری است نوسازی و توسعه ناوگان با بهنگام سازی فنی مطابق با سیاست‌های اقتصادی کلان کشور، همراه گردد.
 
بازسازی حمل و نقل عمومی کشور یک نیاز جدی است
 
۱۵ هزار دستگاه اتوبوس در کشور کم داریم

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه بازسازی حمل و نقل عمومی کشور یک نیاز جدی است؛ گفت: در حال حاضر بخش اعظم دستگاه‌های اتوبوس و مینی بوس درون شهری به بازسازی و نوسازی نیاز دارد. ظرفیت موجود دستگاه‌های اتوبوس در کشور حدود ۲۰ هزار دستگاه است که نیاز کلی کشور ۳۵ هزار دستگاه است و برای همین گسترش و تقویت حمل و نقل عمومی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

موضوع بحث اتوبوس‌های برقی از دیگر محور‌های جلسه امروز بود و در این خصوص این مساله مورد بررسی اعضا قرار گرفت که امروز استفاده از اتوبوس‌های برقی در همه کشور‌های دنیا مرسوم بوده و لازم است این موضوع در تقویت حمل و نقل عمومی شهری کشور به خاطر کاهش آلایندگی و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد.

اتوبوس‌های برقی به نسبت اتوبوس‌های دیزلی و گازوئیل سوز طول عمر بیشتری دارند. عمر این اتوبوس‌ها ۲۰ سال است. موضوع بعدی نشست امروز استفاده از تجهیزات و سامانه‌های هوشمند برای کنترل و مدیریت ترافیک شبکه شهری و جاده‌ای بود و مقرر شد با هماهنگی‌های به عمل آمده با ناجا از این ظرفیت در تقویت کاهش بار ترافیکی شهری و جاده‌ای کشور استفاده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۹۲۶۵۰، www.ilna.news
خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین