پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج اولیه نشان می‌دهد واکسن تولید انستیتو پاستور ایران بر روی کرونای آفریقایی، برزیلی، نیویورکی و هندی اثربخشی قابل قبولی داشته است و توانسته تا ۶۲ درصد محافظت ایجاد کند.
شعار سال: علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران با حضور در برنامه "تیتر امشب" به تشریح آخرین اخبار از روند تولید واکسن‌های ایرانی کرونا پرداخت و گفت: واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا به صورت همزمان در مرحله نهایی قرار دارند و در کشور کوبا ۴۴ هزار نفر و در ایران هم ۲۴ هزار نفر در ۸ شهر کشور دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در یک‌سال گذشته فناوری واکسن در کشور به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد به عبارتی کووید ۱۹ با تمام مشکلاتش، فرصت بی‌نظیری را برای صنعت واکسن کشور فراهم کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج اولیه نشان می‌دهد واکسن تولید انستیتو پاستور ایران بر روی کرونای آفریقایی، برزیلی، نیویورکی و هندی اثربخشی قابل قبولی داشته است و توانسته تا ۶۲ درصد محافظت ایجاد کند.
 
واکسن تولید انستیتو پاستور ایران ۶۲ درصد محافظت ایجاد می‌کند

راه‌اندازی خط جدید تولید واکسن از نیمه دوم تیرماه

حسن جلیلی، مدیر طرح تولید واکسن "کووایران برکت" هم گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دُز واکسن تولید شده است که پس از طی مراحل قانونی به تدریج در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در تیرماه بیش از چهار میلیون دُز واکسن تولید شود.

وی افزود: در مرحله دوم با راه‌اندازی خط تولید جدید میزان تولید واکسن به ۱۰ میلیون دُز خواهد رسید و در شهریور بیش ۲۰ میلیون دُز واکسن تولید خواهیم کرد.

سعید کلانتری، مجری کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هم گفت: مرحله اول واکسن رازی با حضور ۱۳۳ داوطلب تمام شد و در فاز دوم که از ۶ خرداد آغاز شده است حدود ۲۹۴ نفر دُز اول را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر دُز دوم را هم تزریق کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۴۲۷۵۱، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین