پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه به موسسه رازی کمک کرده و برای تولید انبوه لازم است وزارت بهداشت این واکسن را پیش خرید کند.
شعار سال: محمدحسین فلاح مهرآبادی درباره روند فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو پارس گفت: تا کنون ۱۷ هزار نفر واکسن نوبت اول و ۶۵۰۰ نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و مشکل یا عارضه‌ای جدی در داوطلبان مشاهده نشده است.

وی افرود: پنج میلیون دوز واکسن کووپارس نیز تولید و آماده تحویل به وزارت بهداشت است که نیمی از این مقدار، تحت کنترل کیفی قرار گرفته و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دوز دیگر در مرحله ارزیابی کنترل کیفی است و تا دو هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس در ادامه با یادآوری قول وزیر بهداشت وقت دکتر نمکی مبنی بر صدور مجوز مصرف اضطراری این واکسن با آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی اظهار کرد: وزارت بهداشت قرار بود پس از آغاز فاز ۳ و تزریق به چند هزار نفر داوطلب، همچنین عدم مشاهده عوارض جدی در بین داوطلبان، قرارداد پیش خرید پنج میلیون دوز واکسن را با موسسه رازی منعقد کند تا هزینه‌های فراوانی که صرف ساخت واکسن شده برای تولید انبوه جبران شود و این امر مستلزم مساعدت وزارت بهداشت و پیش خرید واکسن است.

وی تصریح کرد: انتظار است مسئولان وزارت بهداشت به قول خود عمل کنند تا این پروژه هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا واکسنی که به واقع و براساس مشاهدات و نتایج تا کنون به دست آمده، یکی از ایمن‌ترین واکسن‌های کرونای موجود است، وارد سبد واکسیناسیون کشور شود.

دکتر فلاح مهرآبادی اضافه کرد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه به موسسه رازی کمک کرده و امیدواریم وزارت بهداشت با پیش خرید واکسن، شرایط تامین مواد اولیه برای تولید انبوه را فراهم کند.

سخنگوی پروژه واکسن کوو پارس همچنین از ارسال گزارش آنالیز بینابینی فاز ۳ مطالعه بالینی این واکسن تا ۱۴ روز آینده به سازمان غذا و دارو خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر۱۴۰۰، کد خبر: ion.ir/۷۵۲۷۷۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین