پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
پرسه زدن سگ های ولگرد در کوچه به کوچه و خیابان های شهر بوشهر در حالی آزادانه است که مسئولان شهرداری بوشهر مدت هاست "وعده های صد من یه غاز" برای جمع آوری این حیوانات وحشی داده اند.

شعارسال: جولان سگ های ولگرد شبانه روز در برخی خیابان ها و کوچه های شهر بوشهر، باعث رعب و ترس مردم شده است و امنیت جانی آنها به خطر افتاده است همچنین سر و صدای این سگ‌ها در ساعت پایانی شب و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین این حیوان و انسان و سیر صعودی افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای مردم شده است.

در شهر بوشهر کار تا جایی پیش رفته است که در بسیاری از اوقات نیمه های شب یا آخر شب رژه سگ های ولگرد را به صورت خانوادگی مشاهده می شود که خطر برای تردد مردم را دوچندان کرده است.

هرچند رسانه های خبری استان بارها و بارها به این ناهنجاری اجتماعی پرداختند و نسبت به خطرات آن هشدار داده اند اما هیچگونه اقدامی از مسئولان شهر بوشهر مشاهده نشده است. این بی توجهی و سکوت مسئولان به شدت مردم را نسبت به عملکردشان ناراضی کرده است.

*دختر 8 ساله بوشهری از حمله سگ های ولگرد نجات یافت

در روزهای اخیر خبری را از یکی محله های بوشهر و حجوم سگ های ولگرد به دختر بچه هشت ساله منتشر کرد تا شاید دل برخی مسئولان این شهر نسبت به این مساله به درد آید اما ظاهراً گوش آقایان مسئول دولت تدبیر و امید بدهکار این حرفا نیست یا از این گوش می شنوند و از آن گوش به بیرون هدایت می کنند.

پرسه زدن سگ های ولگرد در کوچه به کوچه و خیابان های شهر بوشهر در حالی آزادانه است که مسئولان شهرداری بوشهر مدت هاست "وعده های صد من یه غاز" برای جمع آوری این حیوانات وحشی داده اند.

حتی در شلوغ ترین جاهای شهر همچون مرکز شهر و بازار بوشهر هم رژه این حیوانات وحشی دیده شده است اما انگار فقط چشمان مردم است که قدرت دیدن این حیوانات ولگرد را دارد و مسئولان همچنان سر خود را در برف فرو برده اند، نه می بینند، نه گوش می کنند و نه به وعده هایشان عمل می کنند.

یکی از اهالی محله عالی آباد بوشهر با گلایه از بی مدیریتی و بی مسئولیتی مسئولان شهر به خبرنگار "گام نیوز" می گوید: هر روز صبح روز که قصد رفتن به محل کار را دارم جلوی درب منزلمان لااقل سه سگ ولگرد را می بینم که خیلی راحت لم دادند و با دیدن افراد شروع به پارس کردن می کنند.

وی همچنین عنوان می کند: خانواده ام برخی مواقع به هنگام خارج شدن از منزل با دیدن این سگ ها که بعضاً خانوادگی تجمع می کنند وحشت زده و شک زده می شوند و از ترس جرأت نمی کنند که از خانه خارج و به امورات زندگی و مشغله های خود بپردازند.

بر اساس این گزارش، مساله خطر پرسه زدن سگ های ولگرد در شهر درحالی این روزها پررنگ تر از قبل شده است که حدود یک سال از وعده برخی مسئولان شهر همچون رسول رمضانی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر مبنی بر جمع آوری این حیوانات سپری می شود اما مردم بجای جمع آوری سگ ها، روز به روز شاهد زاد و ولد آنان و ازدیاد جمعیتشان هستند.

طرح شهرداری بوشهر چه زمانی اجرا می شود

رسول رمضانی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر 14 مهر ماه سال گذشته! درنشست معاونان شهرداری بوشهر درباره جمع آوری سگ های ولگرد گفته است: سگ های ولگرد در شهر بوشهر به منظور انتقال به منطقه ای دوردست در انتهای محله تنگک سوم (یکی از محله های جنوب شهر بوشهر) جمع آوری خواهد شد.

وی افزود: در این ارتباط محدوده ای در منطقه یاد شده حصار کشی شده تا سگ های ولگرد شهر بوشهر در مرحله نخست در آن جمع آوری و به منطقه ای دوردست منتقل شوند.

رمضانی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از سگ های ولگرد شهر بوشهر جمع آوری شده است اظهار داشت: با این وجود محیط زیست باید در این زمینه همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر افزود: محل جمع آوری سگ ها با فاصله کامل از ساکنان محله های تنگک قرار دارد و جای هیچگونه نگرانی برای ساکنان محله تنگک وجود ندارد.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.

گفتنی است بیماری کیست هیداتید، هاری و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان تنها چند نمونه از بیماری ناشی از وجود این سگ ها در شهر است که امکان دارد از زمان آلوده شدن تا بروز نشانی ها حتی ده ها سال فاصله دیده شود، از این رو این امکان وجود دارد که آلودگی در سنین کودکی و نشانی ها در سنین میان سالی و بالاتر روی دهد.

با توجه به مطالب عنوان شده باید دید و منتظر ماند که آیا مسئولان شهرداری بوشهر می توانند قبل از وقوع تلفات جانی به حرف های خود جامه عمل می پوشانند و مردم با خیالی آسوده در خیابان ها تردد کنند یا خیر.

مسئولان محیط زیست استان به همراه نیروی اننظامی نیز می توانند به این مساله ورود کرده و اقدامی جهادی مردم را از نگرانی خارج کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سپاس، تاریخ انتشار: 16شهریور1395، کدخبر: 281324: www.sepas.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین