پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان و بشرویه گفت: متأسفانه گاه در زبان مسئولان و رسانه‌ها طوری مطرح می‌شود که انگار خراسان‌جنوبی خط ریلی ندارد و از ظرفیت راه آهن طبس غفلت می‌کنیم.

شعار سال:حجت‌الاسلام مجید نصیرایی  اظهار کرد: ما در خراسان‌جنوبی در بسیاری از حوزه‌های زیرساختی مشکلات و کمبودهایی داریم و از جنبه دیگر از ظرفیت‌های موجود در استان نیز به نحو مطلوب استفاده نمی‌کنیم.
 
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: به عنوان مثال در حوزه راه آهن ما از نبود خطوط ریلی در مرکز استان گلایه به حقی داریم ولی از ظرفیت راه آهن در شهرهای غرب استان و شهرستان طبس به نحو مطلوب استفاده نمی‌کنیم.
 
نصیرایی با اشاره به اینکه ظرفیت راه آهن طبس در بٌعد شکوفایی اقتصادی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است، ادامه‌داد: اما به نظر من چه از نظر جابه جایی بار و مسافر از حدأکثر ظرفیت آن استفاده نمی‌شود که در این زمینه باید تدبیری بیندیشیم.
 
وی گفت: متأسفانه گاه در زبان مسئولان و حتی رسانه‌ها طوری موضوع ریل و راه آهن مطرح می‌شود که انگار خراسان‌جنوبی اصلاً راه آهن ندارد و ظرفیت شهرستان طبس در این زمینه دیده نمی‌شود.
 
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهنی که از بافق- خواف و شهرهای غرب استان می‌گذرد، آغاز شده است ولی به راستی این موضوع چقدر در رسانه‌های استان مورد توجه قرار گرفته است.
 
نصیرایی بیان‌کرد: در یک مثال مردم ما حاضرند برای رفتن به بندرعباس مسیر طولانی را با اتوبوس طی کنند ولی به واسطه معرفی نشدن ظرفیت‌ها از خط ریلی موجود در طبس استفاده نکنند که در این حوزه گلایه‌هایی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که رفت و آمد از جاده‌ها و با اتوبوس …خطراتی را به همراه دارد ولی با استفاده از خطوط ریلی این خطرات کاهش می‌یابد.
 
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس یادآور شد: البته پروژه راه آهن چابهار – زاهدان به بیرجند که از نهبندان و سربیشه می‌گذرد نیز حائز اهمیت است و سرعت در اجرایی کردن آن را خواستاریم.
 
نصیرایی افزود: البته باید توجه کنیم که پروژه راه آهن چابهار- زاهدان – بیرجند تا زمان به ثمر رسیدن حدأقل چند سال طول می‌کشد و تا آن زمان باید از ظرفیت‌های موجود خطوط ریلی استان به نحو احسن استفاده کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:  3 تیر   1400، کدخبر: 5243160، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
مسئولین باید بدانند که از تمام ظرفیت یک خط آهن استفاده کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین