پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
دوم شهریورماه سال 93 بود که رییس انجمن سینمای جوان برازجان از افتتاح سینما در این شهر پس از سال ها خبر داد.
شعارسال: شهرام سلیمی فرد در در مراسم معارفه اش به عنوان رییس ارشاد دشتستان توضیح داد که چون احداث یک سینما فعلا میسر نیست، فقط تجهیز سالن انجام می شود و به همین دلیل سالن انجمن سینمای جوان شهر برازجان به سالن سینما تبدیل خواهد شد.

سلیمی فرد از همکاری فرماندار دشتستان برای تخصیص بودجه برای تجهیز سالن هم خبر داد و اضافه کرد که انجمن سینمای جوانان ایران نیز هزینه ی تجهیز وسایل صوتی و تصویری را به عهده خواهد گرفت.

وی زمان افتتاح این سینما را نیز در آینده ای نزدیک و ظرف چند ماه آینده (سال 93) اعلام کرد.

پس از آن و در فواصل زمانی جریان افتتاح سینمای برازجان را جویا شدیم و هر بار پاسخ متفاوتی اعلام شد؛ به طور مثال سلیمی فرد در آذرماه 93 گفت که تلاش می کنیم سینمای شهر برازجان در دهه ی فجر افتتاح شود.

در آخر فروردین ماه 94 نیز سلیمی فرد به سایت فکرشهر گفت که فرماندار بودجه را داده و منتظر دفتر مرکزی سینمای جوان هستیم ولی هیچ خبری از افتتاح سینما نرسید تا دو ماه پیش که گفته شد وسایل سینما به برازجان آمده و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، در سالن فرهنگ شهر برازجان نصب شده است!

در این مدت، موضوع را از طرق مختلف پیگیری کردیم و این نتیجه حاصل شد که در حالی که فرماندار دشتستان بودجه ی 100 میلیون تومانی لازم برای ساماندهی سالن انجمن سینمای برازجان را تامین کرده و سالن هم آماده شده و قرار بوده موسسه «سینماشهر» از سوی دفتر مرکزی انجمن سینمای جوان ایران برای تجهیز سالن به وسایل سینما اقدام کند، موسسه ی دیگری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تماس گرفته و به تجهیز سالن فرهنگ شهر برازجان { که به گفته ی کارشناسان یکی از غیر استانداردترین سالن های شهر است } اقدام کرده و قراردادش را هم بسته که فیلم محمد رسول الله را نمایش دهد و رفته!! آن هم درست یک هفته بعد از تودیع سلیمی فرد از سمت ریاستش بر ارشاد دشتستان!!

پیگیری های فکرشهر نشان داد موسسه سینماشهر نیز با گذشت بیش از یک سال، هنوز به وعده اش برای تجهیز سالن انجمن سینمای جوان اقدام نکرده است.

در همین حال و با توجه به سخت بودن مدیریت سینما که قطعا کاری تخصصی و فنی است، به یکی از هنرمندان شهر که قرار بوده مدیریت سینمای سالن انجمن را عهده دار شود پیشنهاد شده که مدیریت سالن سینمای فرهنگ را بپذیرد؛ این در حالی است که رییس انجمن سینمای جوان برازجان نیز پس از اطلاع از جریان نصب وسایل سینما در سالن فرهنگ، از افتتاح این سالن سینما ابراز نارضایتی کرده و می گوید برازجان تنها باید یک سینما داشته باشد و آن هم سالن انجمن سینمای جوان برازجان است.

همه ی این اتفاقات در حالی رخ داده که مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ی معارفه ی رییس ارشاد دشتستان در سال 93 حضور داشت و در جریان این موضوع بود و حتی از شنیدن وعده ی افتتاح سینما در برازجان ابراز شادی نمود، ولی با وجود اطلاع از این امر، یک هفته بعد از تودیع رییس اداره اش در دشتستان، به تجهیز سالن فرهنگ برازجان رضایت داده و در نتیجه این مشکلات ایجاد شده تا شهر برازجان با وجود آمدن و نصب وسایل لازم برای سینما و گذشت دو ماه از آن، همچنان از داشتن این امتیاز محروم باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری خلیج فارس، تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آبان 1395، کدخبر: 68651، www.pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین