پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
یک شرکت استارتاپی در قزاقستان قصد دارد با استفاده از ماهواره قرآن و تعالیم اسلام را از فضا برای همه مردم جهان پخش کند.

  شعار سال:بنیاد خیریه I AM PART OF که توسط شوکرات ابراهیموف یک کارآفرین قزاقستانی تاسیس شد، خبر از راه اندازی یک پروژه عمومی-دینی داد که با استفاده از فناوری‌های فضایی قرآن را از فضا پخش می‌کند. همچنین در این پروژه مجموعه کامل صحیح البخاری که احادیث است را برای مسلمانان در سراسر جهان پخش می‌شود. این فایل‌ها در ماهواره YAM-2 بارگذاری شدند و به عنوان بخشی از برنامه مشترک این شرکت با SpaceChain و اپراتور Loft Orbital با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس به فضا می‌رود.
 
هدف از فرستادن ماهواره برای پخش قرآن چیست؟
 
هدف از این پروژه از بین بردن باور‌های غلط درباره اسلام و تعالیم دینی است و به منظور فراهم کردن فرصتی برای مطالعه و تدبر در متون قرآن کریم به زبان‌های مختلف برای مردم جهان انجام می‌شود.
 
اگر ماهواره به صورت موفقیت آمیز در نوامبر ۲۰۲۱ در مدار فعال شود، فایل‌های صوتی قرآن کریم از فضا به چندین سیستم عاملی که برای این کار روی زمین و برای پروژه Divine ساخته شدند، منتقل می‌شود. از جمله این سیستم عامل‌ها سایت رسمی Divine و برنامه Divine Live است که در حال حاضر در App store و Google Play برای دانلود توسط کاربران در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.
 

کاربران در این سایت و برنامه به متن قرآن و توضیحات صوتی و همینطور متنی کامل از توضیحات به زبان‌های مختلف جهان دسترسی دارند. علاوه بر این در پروژه Divine برنامه ریزی شده که فایل‌های چند رسانه‌ای قرآن از سمت فضا به گیرنده‌های نصب شده در ایستگاه‌های زمینی که در مناطق روستایی که دسترسی مردم به اینترنت محدود است، احداث شدند نیز ارسال شود تا این افراد هم بتوانند از قرآن و آموزه‌های آن بهره‌مند شوند.
 
شوکرات ابراهیموف، موسس I AM PART OF گفت:" هدف ما ارائه اطلاعات معتبر و قابل دسترسی درباره اسلام برای کسانی که می‌خواهند این دین را بشناسند در سراسر جهان است. پروژه Divine با استفاده از فناوری‌های فضایی انجام می‌گیرد و ما در حال حذف محدودیت‌های زیرساخت‌های زمینی برای دسترسی بهتر مردم به قرآن و تعالیم دینی هستیم. Divine با استفاده از فناوری فراتر از اینترنت، مرز‌های جدیدی را ایجاد می‌کند تا همه مردم در هر کجای این کره خاکی بتوانند به طور همزمان از یک منبع آموزه‌های دینی را دریافت و به آن دسترسی داشته باشند. "
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:  11 تیر   1400، کدخبر: ، www.yjc.news،7807912

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین