پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
ایثارگران مرکز لرستان نه تنها جایگاه مناسب با شان و منزلت خود را نیافته‌اند ظاهرا پس از مرگشان نیز جایی در این شهر ندارند و شهرداری مرکز استان حاضر نیست یک قطعه زمین به ایثارگران متوفی و والدین شهدا اختصاص دهد.
شعارسال: کلید واژه ایثارگر درکشور ما طیف گسترده‌ای از مردم را دربر می‌گیرد، ایثارگران انقلاب اسلامی و تاریخ سازان قبل از پیروزی بهمن ۵۷ و پس از آن و ایثارگران دفاع مقدس که رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده شاهد و ایثارگر از این تبارند فرهنگ ایثار و ایثارگری جزیی از ارکان شریعت و لازمه بقای ملک و میهن هستند.

دولت‌های پس از جنگ با وجود اینکه برخاسته از انقلاب اسلامی بوده‌اند، اما هیچ کدام نتوانسته‌اند حق مطلب را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران ادا کنند درحالی که ایثارگران شاهدان و اسناد زنده حقانیت این ملت هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نهادینه شود و به نسل‌های آینده انتقال یابد، ولی متاسفانه این نگاه مهجور است.

در این میان ایثارگران لرستانی که زمانی عقیده راسخ و اراده پولادینشان در ۸ سال دفاع مقدس برای نجات دین و مملکت زبانزد بوده در خرم‌آباد نه تنها جایگاه مناسب با شان و منزلت خود را نیافته‌اند ظاهرا پس از مرگشان نیز جایی در این شهر ندارند و شهرداری مرکز استان حاضر نیست یک قطعه زمین برای ایثارگران متوفی و والدین شهدا مشخص کند، البته شاید در این نادیده انگاری این نگاه در شهرداری حاکم است که ایثارگران را متعلق به گذشته می‌داند و برای آنان همصدا و همرنگ با سایر مسئولان و ارگان‌های دولتی فقط در مناسبت‌ها یادبود می‌گیرند و شعار می‌دهند، اما در عرصه‌های مختلف جامعه، نقش امروزین برای آن قائل نیستند البته صاحبان این نگاه در بدنه اداری کشور، کم نیستند.

شهرداری خرم‌آباد زمین ایثارگران متوفی را مشخص نکرد

محمود زرین‌جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و زنده نگه داشتن یاد شهدا گفته بود: با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ غنی ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از وظایف اصلی امور ایثارگران و کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزوده بود: جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین انتقال رشادت‌ها، شجاعت‌ها و شهادت‌ها به نسل‌های آینده باید تلاش کنیم با حضور و برگزاری مستمر جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت قدم‌های مثبتی در راستای این فرهنگ برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی عنوان کرد: جهت برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی ۲۲ کمیته در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به مصوبه جلسه گذشته فرهنگ ایثار و شهادت که براساس این مصوبه شهرداران استان مکلف شدند طی ۱۵ روز قطعه زمین مربوط به ایثارگران متوفی را در گلزارشهدا مشخص و به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار کنند بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های متعدد انجام شده در راستای مصوبه مذکور از طریق مدیرکل امور شهرداری‌ها و شورا‌ها در اکثر شهرداری‌های استان این زمین مشخص شده، ولی در مرکز استان شهرداری به صراحت مکاتبه کرده که در آینده در سایت روستای بلیلوند خارج از شهر قرار است این زمین مشخص شود، ولی متاسفانه در قطعه بهشت رضا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

زمین مازادی در اختیار نداریم که به ایثارگران متوفی اختصاص دهیم

محمد شریفی شهردار خرم‌آباد نیز طی ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس در این رابطه گفت: درگلزار شهدا و بهشت رضا هیچ گونه زمین مازادی در اختیار نداریم که به ایثارگران متوفی اختصاص دهیم و پیگیر هستیم در سایت جدیدی که در منطقه بلیلوند خارج از شهر بنا است از طریق معاون عمرانی در آینده واگذار شود قطعه‌ای برای خانواده شهدا و ایثارگران متوفی اختصاص داده می‌شود.

قطعه ایثارگران متوفی در اسرع وقت در داخل شهر جانمایی شود

محمود ثمینی معاون سیاسی استاندار لرستان نیز در واکنش به صحبت‌های شهردار خرم آباد باطرح این سوال که اگر پدر و مادر شهدا به رحمت خدا بروند برای دفن آن‌ها کجا را داریم؟ اظهار داشت: باید برای ایثارگران متوفی و والدین شهدا در اسرع وقت یک جانمایی مناسب در دسترس و در قطعه شهدا و یا مجاورت آنجا باشد صورت بگیرد.
 
 
چرا در خرم‌آباد ایثارگران قطعه جدا ندارند؟
 

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندار و شهردار خرم‌آباد باید جلسه مشترکی در اسرع وقت برگزار کنند و زمین مذکور را خیلی سریع تعیین تکلیف و زمینی در داخل شهر برای ایثارگران متوفی و والدین شهدا مشخص شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: اگر امروز ما در این منصب‌ها هستیم و توفیق خدمت به مردم را داریم مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگران هستیم، امنیت و پایداری مملکت مدیون ایثارگری ایثارگران و خانواده‌های شهداست.

هیچ کاری مهمتر از رسیدگی به امور ایثارگران نداریم

این صحبت‌ها و تاکیدات معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در حالی است که در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در هشتم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد بیان کرده بود در جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بار‌ها تکرار کرده‌ایم که قطعه‌ای برای ایثارگران متوفی که به درجه شهادت نائل می‌شوند تعیین شود، ولی علی‌رغم اینکه شهرداری بار‌ها قول داده است، اما تاکنون اقدامی نشده، در این جلسات بنا نیست دورهمی بگیریم حرف‌هایی زده شود، صورت جلسه‌ای نوشته شود، ولی اقدامی نشود.

وی با بیان اینکه ما هیچ کاری مهمتر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران نداریم بیان کرد: شهرداران سراسر استان به ویژه شهردار مرکز استان طی حداقل ۱۵ روز موظف هستند قطعه مربوط به ایثارگران متوفی را مشخص و به بنیاد شهید تحویل دهند.

حال این سوال مطرح می‌شود اختصاص یک قطعه زمین در جوار شهدا برای ایثارگران متوفی و والدین شهدا چقدر برای تشکیلات عریض و طویل شهرداری خرم‌آباد خرج برمی‌دارد که اینگونه از اجرای یک مصوبه سر باز زده می‌شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۳۲۵۳۳، tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین