پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کشور‌های مسلمان جهان با رعایت تدابیر بهداشتی مراسم و نماز عید سعید قربان را همزمان با روز دهم ذی الحجه برگزار کردند.
شعار سال: نماز پرفیض قربان همزمان با دهمین روز ماه ذی الحجه در برخی از کشور‌های مسلمان جهان برگزار شد. ده‌ها هزار فلسطینی در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی در بیت المقدس پایتخت فلسطین نماز عید قربان را اقامه کردند. این در حالی بود که رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته با آزاد گذاشتن شهرک نشینان افراطی در مسجدالاقصی سعی داشتند از برگزاری این نماز در مسجد جلوگیری کنند.

هزاران نمازگزار مصری با زدن ماسک و رعایت تدابیر بهداشتی در مراسم نماز عید سعید قربان شرکت کردند.
براساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مصر، درب‌های مسجد تنها ده دقیقه قبل از نماز باز و بلافاصله پس از نماز مردم به خانه‌های خود بازگشتند تا بدین وسیله کمترین زمان تجمع را داشته باشند.

مردم مسلمان سوریه با حضور در مساجد نماز عید سعید قربان را اقامه کردند. خبرگزاری سانا گزارش داد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نماز عید قربان را در مسجد «خالد بن الولید» در شهر «حمص» سوریه اقامه کرد.

مردم کویت نیز با حضور در محوطه ورزشگاه بین المللی «جابر الأحمد» به اقامه نماز عید قربان ایستادند.

 نماز عید قربان در مسجد فاتح (ایاصوفیا) در استانبول ترکیه با حضور چند هزار نماز گزار و رعایت فاصله اجتماعی با شکوه برگزار شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن افتتاح مسجدی در «قبرص» ترکیه، نماز عید را در همان مسجد برگزار کرد.

فلسطینیان برای ادای نماز عید در شهر اشغالی یافا حضور یافتند. در قطر نیز نماز عید قربان با حضور امیر قطر برگزار شد. در امارات نیز نماز عید سعید قربان با حضور چند شاهزاده اماراتی برگزار شد.

فلسطینیان ساکن نوار غزه که جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی را با ویرانی‌ها و شهدای بسیار پشت سر گذاشته‌اند نیز نماز عید را با وجود غم و درد موجود بر پا کردند.
 
 
شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۲۷۳۸۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین