پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
معاون شهرسازی شهرداری تهران معتقد است: با تمام فراز و نشیب‌هایی که معماری ایرانی-اسلامی طی قرن گذشته طی کرده، هنوز هم زنده و واجد ویژگی‌های منحصر به فردی است.

شعار سال:«عبدالرضا گلپایگانی» توضیح داد: امروز جهان معماری ایرانی-اسلامی را به ویژگی های خاص خود می شناسد و این نوع معماری در عصر کنونی نیز آثار ماندگاری را خلق کرده است.
 
وی یادآورشد: بناهای زیادی در تهران وجود دارد که در ادامه سنت معماری ایرانی امروز پیش چشم شهروندان است و از فضاهای اصلی شهر محسوب می شوند و مردم در آن حضور دارند.
 
گلپایگانی اظهارداشت: بناهای دوره قاجار، دوره پهلوی اول و دوم و دوره جمهوری اسلامی در تهران فراوان بوده و شاهد مثال آن برج آزادی، برج میلاد و پل طبیعت است.
 
معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: بناهای ماندگاری مانند پل طبیعت نیز در سالهای اخیر و برای ایجاد فضاهای عمومی ساخته و با حضور و استقبال مردم همراه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که معماری ایرانی طی دوره های مختلف در زمینه ساخت پل ها نشان داده که پل فقط مسیر گذر از رودخانه نیست و معبری حتی برای توقف و تفرج نیز محسوب می شود، می توان گفت که پل طبیعت چنین نقشی را بر عهده گرفته است.
 
گلپایگانی ادامه داد: هر دوره ای در زمینه هنرهای گوناگون، فراز و فرود دارد و دوره صفوی اوج هنر معماری ایرانی است.
 
معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: پس از صفویه در شاخه های معماری، در دوره قاجار نیز بناهایی با ویژگی های منحصر به فردی ایجاد و ساخته شده است که ارزش های خاص خود را دارد.
 
وی اعلام کرد: آن رشته معماری که ریشه در معماری هخامنشی، ساسانی تا صفوی، قاجار و دوره پهلوی دارد با آن قدرت و شدت ادامه پیدا نکرده است.
 
گلپایگانی اضافه کرد: با تمام این فراز و فرودها معماری ایرانی هنوز هم یک موجود زنده است و وجود دارد و واجد ویژگی هایی است که در دنیا به نام ایران شناخته می شود.
 
معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: اگر مقداری مطالعات عمیقتری در مورد ویژگی های معماری ایرانی انجام گیرد، می توان این رشته را همچنان زنده نگه داشت و اکنون با اتکای به این مبحث، در تهران هم بناهایی ساخته شده است که ریشه در معماری ایرانی دارند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 1 مرداد  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84407839

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین