پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۱۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
ماجرای استخدام‌های سفارشی در شهرداری خرم‌آباد سر و صدای زیادی به پا کرده، بعداز انتقاد نماینده، ولی فقیه در لرستان حالا اعضای شورا از ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع خبر می‌دهند.

شعار سال:موضوع برخی استخدامی‌ها در مجموعه مدیریت شهری خرم آباد، انتقادات فراوانی در بین افکار عمومی و همچنین نماینده ولی فقیه در لرستان را به دنبال داشته است.
 
انتقاد نماینده ولی‌فقیه از استخدام‌های سفارشی اخیر شهرداری
 
روز گذشته حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با اعضای جدید شورای اسلامی شهر خرم آباد اظهار داشت: جایگاه‌ها در شهرداری باید به افراد مفید واگذار شود و اگر به نیرویی نیاز است در جریان رقابت علمی استخدام شود و از تحمیل نیروهای ناکارآمد خودداری شود.
 
وی افزود: دوری از مناقشه، حفظ کرامت پرسنل شهرداری، توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر با بهره‌گیری از دانش و استفاده از پیشنهادات افکار عمومی از مواردی است که باید مورد توجه شورا باشد...
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با انتقاد از استخدام‌های سفارشی روزهای اخیر در خرم‌آباد گفت: افرادی با سفارش وارد شهرداری شده‌اند که من از آن نمی‌گذرم و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد، در علوم پزشکی هم در این فاصله کارهایی انجام می‌شود و من نمی‌گذرم ما نمی‌توانیم این اشکالات را در دولت سیزدهم ببینیم.
 
مصوبه شورا برای جلوگیری از استخدام در شهرداری
 
رستم کوشکی رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد د با تأیید برخی اخبار در رابطه با استخدام غیر قانونی در شهرداری خرم آباد اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ای که در گذشته داشته‌ام، فکر می‌کردم که شاید این اتفاقات رخ دهد، متأسفانه این در مدیریت شهر لرستان و به خصوص شهر خرم آباد به یک عادت تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه تقریباً دو تا سه ماه پیش در جلسه‌ای اعلام کردیم که حتماً مصوبه‌ای داشته باشیم، مبنی بر اینکه شهرداری حق هیچ گونه استخدامی نداشته باشد گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود در شهر و همچنین بر اساس قانون، استخدام به این شکل خلاف قانون است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با تاکید بر اینکه اگر استخدامی نیاز است از طریق مراجع قانونی باید صورت گیرد و از طریق قانون، عدالت اجرا شود گفت: کسی که تخصص و توانمندی دارد و با توجه به ضوابطی که وجود دارد در مجموعه ورود پیدا می‌کند.
 
ورود دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به موضوع
 
کوشکی با تاکید بر اینکه ما این مصوبه را داشتیم که شهرداری حق استخدام ندارد عنوان کرد: فرمانداری نیز آن را تأیید کرد و همکاران من نیز اعلام کردند که شهرداری هیچ گونه استخدامی ندارد و نخواهد داشت.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه استخدام در شهرداری به شکلی است که اگر مدیران با هم هماهنگ باشند کسی متوجه آن نمی‌شود بیان داشت: در چهار سال گذشته من کوچک‌ترین استخدامی نداشته‌ام و فکر می‌کنم همکاران نیز نداشته‌اند، انتظار داشتیم که این امر صورت نگیرد اما یک مرتبه دیدیم که چنین اتفاقی افتاده است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه ما نیز بلافاصله از مراجع قانونی پیگیری کردیم افزود: خوشبختانه بازرسی استان، نماینده ولی فقیه در لرستان، حراست استانداری و مسئولان مرتبط ورود پیدا کردند.
 
استخدام ۹ نفر از وابستگان درجه یک شهردار و معاون شهردار
 
کوشکی با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته اعلام کردند که این افراد اخراج شده‌اند اما با توجه به متن نامه‌ای که موجود است متوجه شدم که اینها اخراج نشده‌اند، بلکه لغو ابلاغ شده‌اند افزود: باز هم تذکر دادیم، در جلسه رسمی هم اعلام کردیم و سازمان بازرسی نیز نامه و صورت جلسه‌ای را داده که به شهرداری ابلاغ شده است.
 
وی گفت: بر اساس این نامه مقرر شده که در زمان یک هفته نتیجه اعلام و طبق قانون این افراد باید اخراج شوند و اگر این امر صورت نگیرد به مراجع قانونی اعلام خواهد شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، تعداد این استخدامی‌ها را ۹ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه این افراد از وابستگان درجه یک شهردار و معاون شهردار هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:   10 مرداد   1400، کدخبر:5270465 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
ممکنه این اتفاق در خیلی از سازمانها و یا ادارات افتاده باشه ولی فقط اسم بعضی از آنها به زبان می‌آید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
فقط این بار صدا کرده و در موارد دیگر کسی متوجه هم نمیشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
هر کس هر سازمانی میره وابستگانش رو هم میبره دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین