پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با اجرای کامل فاز نخست توزیع سامانه‌های خورشیدی قابل حمل در این استان یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری از مزایای این سامانه‌ها و برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.
شعارسال: مهدی دادگر روز چهارشنبه افزود: امسال در فاز نخست این تعداد سامانه خورشیدی برای خانوار‌های عشایری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت که تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده است.

وی اظهار داشت: برای تامین این تعداد پنل خورشیدی ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان اختصاص یافت که از این میزان یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معادل ۱۰ درصد آورده نقدی خانوار‌های عشایری و ۱۰ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معادل ۹۰ درصد توسط شرکت توزیع نیروی برق استان در وجه تولیدکننده سامانه‌های خورشیدی پرداخت شده است.
 

بهره مندی ۱۲۰۰ خانوار عشایری خراسان جنوبی از برق خورشیدی
 
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اقدامات لازم برای دریافت سهمیه فاز دوم در دست پیگیری است تا به خانوار‌های عشایری تحویل شود.

وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی علاوه بر بهبود رفاه عشایر نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد افزود: عشایر از این پنل‌های خورشیدی می‌توانند برای شارژ موبایل، رادیو و سایر وسایل برقی کم‌مصرف همچنین برای روشنایی متناسب با توان تولیدی دستگاه استفاده کنند.

دادگر ارزش هر سامانه خورشیدی عشایری را ۹۸ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون این سامانه‌ها بین عشایر شهرستان‌های طبس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و فردوس توزیع شده است.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری نیروگاه‌های برق آبی که ۵۰ درصد انرژی را تامین می‌کنند با مشکل مواجه شده‌اند و با توجه به کاهش آب پشت سد‌هایی که استفاده‌های چند منظوره دارد، در تولید برق محدودیت‌هایی به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان به دلیل ظرفیت استثنایی کسب انرژی باد و خورشیدی توانایی بالایی در ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر دارد و در حال حاضر با تولید ۲۳ مگاوات انرژی خورشیدی حدود هشت درصد مصرف برق استان از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است و ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری دارد که جمعیت ۸۱ هزار نفری را شامل می‌شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین