پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
رئیس جمهور گفت: یکی از مسائلی که امروز برای ما بسیار ناراحت کننده بود، وضع کپرنشینان اطراف شهرستان بود که در جمع‌شان حضور یافتیم. باید سریعا اقدامی صورت بگیرد و حداکثر تا پایان سال وضعیت به شکلی سامان یابد.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی درادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه درجمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهار، مردم این منطقه را دین مدار، ولایتمدار و دارای فرهنگ و تمدن غنی خواند و با اشاره به موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی حاضران در این نشست، گفت: مسائل مطرح شده هم از سوی وزرا و هم در حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از منطقه پیگیری خواهد شد و به شکل مفصل در شورای اداری استان مورد بررسی می‌گیرد.

رئیس جمهور افزود: بنا داریم هر آنچه در سفر‌های استانی مطرح می‌شود، پیگیری شده و مردم از نتایج آن مطلع شوند. یکی از مسائلی که امروز برای ما بسیار ناراحت کننده بود، وضع کپرنشینان اطراف شهرستان بود که در جمع‌شان حضور یافتیم. باید سریعا اقدامی صورت بگیرد و حداکثر تا پایان سال وضعیت به شکلی سامان یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه سواحل مکران دروازه ورودی ایران به بسیاری از کشور‌های دنیاست، تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد. باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد.

رئیسی اظهار داشت: کار در این منطقه باید در یک زمان معینی به نتیجه برسد تا بهره‌گیری از این ثروت خدادادی و اقتصاد دریا، از فرصت‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه به نحو احسن بهره برده شود.

وی در ادامه به موضوع درخواست تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع جزو مواردی است که دردستور کار پیگیری‌های سفر قرار خواهد گرفت.

رئیسی از همه تلاش‌گران تامین امنیت منطقه از جمله نیرو‌های سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و مرزبانان گرامی در نیرو‌های دریایی، زمینی و هوایی قدردانی و تصریح کرد: همه مردم منطقه درایجاد امنیت این منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند که صمیمانه از آن‌ها سپاسگزاری می‌کنم. چابهار را به عنوان یک منطقه امن، برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب می‌دانیم و در جلسه شورای اداری استان درباره سرمایه‌گذاری ایرانیان عزیز داخل و خارج کشور در این منطقه مفصل بحث خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سواحل مکران یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات در این زمینه معرفی دقیق و کامل ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران است. نگاه دولت به مکران به عنوان منطقه‌ای است که می‌تواند نقش سازنده‌ای در حوزه افزایش تولید و اشتغال به عنوان ۲ مسأله بسیار مهم کشور داشته باشد وسرمایه‌گذاری در مکران آینده بسیار روشن و خوبی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۲۵۸۷۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین