پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: امروز بیشترین تحرکات دشمنان علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ‌نرم است.همان طور که رهبری فرمودند هدف این جنگ تسلط بر افکار عمومی برای تعیین خط‌مشی ملت‌هاست، لذا؛ جریان انقلابی، اگر بخواهد خط‌مشی اسلام و انقلاب را پیاده نموده و از استقلال کشور دفاع کند باید با همه توان در این زمینه وارد شده و ورق جنگ تبلیغاتی را به نفع ایران عزیز و سرافرازمان برگرداند.

شعار سال: زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت، با ایشان بر لزوم یک تحرک و بازسازی انقلابی عقلانی در همه عرصه‌های مدیریتی تأکید کردند و ضمن اشاره به دشواری مسئولیت و شرایط کنونی به ذکر پاره‌ای مشکلات و راه‌حل‌ها از قبیل تورم، مشکلات معیشتی، مسئله کرونا و نیز موضوع فرهنگ پرداختند.
 
وی افزود: ایشان اتخاذ سبک زندگی مردمی و دوری از اشرافی‌گری، عدالت‌ورزی و فسادستیزی، جوان‌گرایی و جوان‌سازی بدنه دولت  را از جمله سرفصل‌های مهم برای حرکت  تحول‌آفرین و بازسازی انقلابی برشمردند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معظم‌له با معرفی فرهنگ به عنوان زیربنای واقعی امور، به مسئله فرهنگ و رسانه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور اشاره نموده و ساختار فرهنگی کشور را نیازمند یک حرکت خردمندانه و بازسازی انقلابی برخاسته از اندیشه و حکمت دانستند. ایشان، در بخش مهمی از سخنان خود ضمن تجویز شکوفاسازی ابزارهای فرهنگی از قبیل سینما، هنر، رسانه‌های صوتی و تصویری، کتاب و مطبوعات و امثال آن، استفاده و حمایت هوشمند از جوانان فعال و خلاق را وظیفه دولت و بخش‌های فرهنگی برشمردند.
 
لاجوردی خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای قابل توجه سخنان رهبری در مسئله فرهنگ، تأکید ایشان نه فقط بر مقابله بلکه بر مبارزه بدون تعارف با فساد اخلاقی و فساد فرهنگی بود و راه اصلی در مقابله با جنگ نرم دشمن را ترکیب دو مؤلفه حمایت از حرکت‌های صحیح در ضمن  مبارزه با مفاسد این حوزه دانستند.
 
وی افزود: بیانات و اشارات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه فرهنگ حاوی نکاتی ظریف و البته راهبردی بود. این‌که کانون تسلط در جهان نوین، از اقتصاد به فرهنگ منتقل شده است. سلطه فرهنگی، ارزش‌ها و اعتقادات ملی و مذهبی و تاریخی اقوام و ملل را هدف قرار داده و نسبت به سلطه‌های دیگر از قبیل سلطه‌های نظامی و سیاسی خطرناک‌تر است زیرا هم منشأ و مبدأ سایر انواع سلطه‌هاست و هم با آثار عمیق خود اعم از تغییر ذائقه و باورها، تغییر و جهت‌دهی به افکار و اندیشه نسل‌های یک ملت و مهندسی افکار و عقاید یک جامعه، اراده تحول و شکوفایی در آینده را نیز از آنها سلب می‌نماید.
 
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نسخه سلطه فرهنگی جهان معاصر سعی دارد تا نسخ غربی را به لطایف‌الحیل به خورد ملت‌ها دهد، فرهنگ‌های مخالف با آن را با رضایت و تلاش افراد همان جامعه تضعیف، مغلوب و یا نابود کند؛ و در این حمله فرهنگی حساب شده خود از ابزارهای نرم مانند هجو فرهنگی ملی و مذهبی، خود کم‌بینی، خود بدبینی، خودانتقادی مستمر منفی، ندیدن و تمرکز نکردن بر نقاط مثبت و قوت جامعه هدف و مانند آن بهره می‌برد.
 
لاجوردی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین تحرکات دشمنان علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی ، تحرکات تبلیغاتی و جنگ‌نرم است و در این راه مبالغ هنگفتی برای تسلط بر افکار عمومی مردم در اقصی نقاط جهان و از جمله ایران هزینه می‌کنند. اتاق‌های فکر فراوانی را با سیاست‌های مختلف اما با هدف واحد، طراحی و راه‌اندازی نموده و به تعبیر رهبری با جنگ روانی افکار عمومی کشورها خصوصاً کشور ما را هدف سوء نیت خود قرار داده‌اند چراکه وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت حرکت آن ملت نیز بر میل آن نیروی بیگانه پیش خواهد رفت. لذا حرکت و کار تبلیغاتی موثر و هدفمند باید بیش از پیش در مواجهه با جنگ نرم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: در همین رابطه بخش دیگر فرمایشات رهبری در حوزه حل مشکلات فرهنگی جامعه را می‌توان ناظر به هدر رفت بودجه‌ها و کمک‌های دولتی در سالیان گذشته نیز دانست و امیدواریم دولت انقلابی مراقبت کند تا بودجه بیت‌المال مسلمین و صیانت از ملت و کشور در برابر تهاجم فرهنگی، در جیب مجموعه‌های ناکارآمد، بخش‌های فرهنگی غیرمردمی و کانون‌های فسادزایی نرود که در سالیان گذشته نه تنها هیچ خروجی فرهنگی برای کشور به همراه نداشته‌اند بلکه عملکرد برخی از آنها همسو و هماهنگ با جریانات خارجی ضدفرهنگی بوده است.
 
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بخش دیگر سخنان رهبری به منزله یک هشدار در مورد جنگ تبلیغاتی دشمن بود که قطعاً در آینده تشدید هم می‌شود. ایشان از شرایط رسانه‌ای و آرایش فضای تبلیغاتی حال حاضر دشمنان در برابر ما، به وضعیت جنگی تعبیر کردند که در آن به تسخیر افکار پرداخته می‌شود.
 
لاجوردی خاطرنشان کرد: طبیعی است که رویارویی با وضعیت جنگ نیاز به آرایش جنگی دارد. وقتی دشمن با هزینه‌های سنگین مشغول جنگ تبلیغاتی علیه ملت ماست، وظیفه ما هم دفاع و مبارزه بر علیه این جنگ تمام عیار است. همان طور که رهبری فرمودند هدف این جنگ تسلط بر افکار عمومی برای تعیین خط‌مشی ملت‌هاست، لذا؛ جریان انقلابی، اگر بخواهد خط‌مشی اسلام و انقلاب را پیاده نموده و از استقلال کشور دفاع کند باید با همه توان در این زمینه وارد شده و ورق جنگ تبلیغاتی را به نفع ایران عزیز و سرافرازمان برگرداند. شکوفایی جریانات تبلیغاتی هدفمند و ابزارهای رسانه‌ای بخصوص با حمایت و تشویق جوانان و نخبگان خلاق از سرفصل‌هایی است که انتظار می رود با اختصاص امکانات یا بودجه مناسب از سوی دولت محترم به ثمر بنشیند.  در این جنگ که مانند هر جنگ دیگری نیاز به بسیج عمومی دارد، نباید در عرصه‌های تکنولوژی رسانه عقب بمانیم. ما باید از لاک دفاعی و منفعل خارج شده و در تمدن تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضاهای مجازی بطور فعال ایفای نقش کنیم. سامان‌دهی فضای مجازی و گرفتن قدرت مانور از دشمن با ایجاد شبکه ملی اطلاعات از ضروریاتی است که باید هرچه سریع‌تر به انجام برسد.. باید با عجین کردن ابزار مادی و نرم افزاری یعنی ترکیب تکنولوژی و ایدوئولوژی در زمینه کار و حرکت تبلیغاتی و تمهیدات رسانه‌ای با قدرت و از موضع فعال و هوشمند وارد عمل شویم.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  13شهریور1400، کدخبر:115933 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین