پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
بعداز شکست پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی «طرح نیم لوله ها» و شکست عملی طرح ۲۱ هزارمیلیاردتومانی موسوم به «طرح ۴۶۰۰۰ هکتاری»، این بار طرح موسوم به ‎آب ژرف راهکار نجات آب ‎سیستان به دولت ارائه می‌شود. طرح بدون پشتوانه علمی ‏اواخر دهه ۷۰ «طرح نیم لوله ها» در این منطقه طراحی و اجرا شد. هزینه تقریبی آن در آنزمان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.
شعار سال: حجت میانابادی: بعداز شکست پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی «طرح نیم لوله ها» و شکست عملی طرح ۲۱ هزارمیلیاردتومانی موسوم به «طرح ۴۶۰۰۰ هکتاری»، این بار طرح موسوم به ‎آب ژرف راهکار نجات آب ‎سیستان به دولت ارائه می‌شود. طرح بدون پشتوانه علمی ‏اواخر دهه ۷۰ «طرح نیم لوله ها» در این منطقه طراحی و اجرا شد. هزینه تقریبی آن در آنزمان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

‏در این طرح قرار بود تا آب بوسیله نیم لوله‌هایی به اراضی کشاورزی منطقه سیستان منتقل شود. اما به دلایل متعدد و بدیهیِ فنی و همچنین مسائل اجتماعی، این طرح علیرغم هزینه کرد سنگین با شکست مواجه و تقریبا بدون استفاده در منطقه سیستان رها شد.

‏پس از شکست این پروژه و هزینه بسیار سنگین صورت گرفته، تصمیم گرفته شد آب را به جای نیم لوله، این بار با لوله کامل به منطقه منتقل کنند و طرح موسوم به ‎۴۶۰۰۰ هکتاری با هزینه ۸۵۰ میلیون دلار وب رداشت از صندوق توسعه ملی و با توجیه رفع محرومیت مطرح و اجرا شد.

‏علیرغم اعلام هشدار‌های مکرر درخصوص اشکالات و همچنین تبعات جدی ‎اجتماعی، ‎سیاسی، ‎امنیتی و ‎هیدروپلیتیکی، گوشی بدهکار نبود.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بولتن نیوز تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۴۰۵۲۳، www.bultannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین