پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
جزیره خارگ هم از کانون این تغییرات دور نبوده است و استاندار طی حکمی رضایی را جایگزین زارعی در سمت بخشداری ویژه خارگ منصوب نموده است
شعارسال: جزيره ي خارگ يكي از مهم ترين جزاير موجود در خليج فارس است كه علي رغم وسعت كم، داراي اهميت فراواني از لحاظ تجاري، اقتصادي، نظامي و تاريخي است. طول تقريبي خارگ 8 كيلومتر و عرض آن 4 تا 5 كيلومتر است و مساحت اين جزيره كمتر از چهل كيلومتر مربع است. در 2 كيلومتري شمال اين جزيره، جزيره خارگو واقع شده كه از توابع جزيره ي خارگ محسوب مي شود.

از لحاظ آب و هوايي، اغلب جزاير داراي هواي گرم و مرطوب هستند. اين جزاير در حقيقت دو فصل دارند: فصل تابستان كه بسيار گرم و طولاني است و پاييز كه نه سرد است و نه گرم.

جزيره خارگ كه در 29 درجه و 15 دقيقه و 25 ثانيه عرض شمالي و 50 درجه و 20 دقيقه و 29 ثانيه طول شرقي از نصف النهار گرينويچ و در 46 كيلومتري غرب بوشهر واقع شده، در ژرفترين بخش خليج فارس قرار گرفته است. زمين شناسان پيدايش آن را به حدود 14000 سال پيش نسبت مي دهند.

دولت مردان تدبیر وامید در استان بوشهر سال جدید را با انتقاد شدید از سوی مردم و رسانه های مجازی آغاز کردند ، استاندار بوشهر بعنوان عالیترین مقام دولت در استان دست به تغییرات گسترده ای و صد البته شتاب زده در حوزه مقامات عالی استانی و شهرستانی زد .

جزیره خارگ هم از کانون این تغییرات دور نبوده است و استاندار طی حکمی رضایی را جایگزین زارعی در سمت بخشداری ویژه خارگ منصوب نموده است .

با روی کار آمدن رضایی بخشدار ویژه جدید در جزیره خارگ و دمیدن روح تازه ای در کالبد خسته شهر نگاه های مردم متوجه اقداماتی است که مسئولان تازه وارد جزیره قصد انجام دادن دارند و البته با توجه به لزوم تعامل مردم و مسئولین ، سایت خبری نخ نیوز ضمن تبریک این انتصاب و آروزی موفقیت برای رضایی بخشدار جدید خارگ ، اعتقاد داریم همدلی دولت و همراهی مردم می تواند فصل تازه ای در جزیره زر خیز خارگ رقم بزند ،چرا که یقینا تعامل دوسویه و دلسوزانه مردم و مسئولین می تواند بسیاری از مشکلات خارگ را حل کند .

رضایی در حالی سکان بخشداری ویژه خارگ را بدست می گیرد که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در جزیره خارگ اقدامات شاخصی از سوی دولت برای رفاه مردم خارگ فراهم نشده است. بطور مثال همگان تابستان سال گذشته را بیاد دارند جزیره ای که وظیفه صادرات 95 % نفت کشور را بعهده دارد در طول گرم ترین روزهای تابستان طاقت فرسا خارگ از داشتن امکانات اولیه زندگی مانند برق بی بهره بوده است .

ایاب و ذهاب یکی مشکلات اصلی جزیره خارگ است که ریشه قدیمی دارد، اشتغال جوانان خارگی مشکلی است که سالها چاره ای برای اندیشه نشده است .

عدم جذب اعتبارات قابل اتکا در حوزه عمرانی و فرهنگی یکی دیگر از مشکلات جزیره خارگ است ، وابستگی شدید ادوار دولتی و مردم به نفت یکی دیگر از مشکلات قدیمی این جزیره است ، نیاز است هر ارگان یا نهادی در جزیره خارگ به انجام وظیفه و امور محوله خود اقدام نماید و شرکت نفت که یکی ازمهترین و تاثیرگذارترین شرکت ها در کشور اسلامی ما می باشد به وظیفه اصلی خود که صادرات نفت می باشد بپردازد . متاسفانه در سالهای اخیر این حواشی برای شرکت نفت بهای سنگینی داشته است .

بحث اورژانس هوایی و ساخت درمانگاه تامیین اجتماعی و حوزه درمان مردمان شریف خارگ یکی از مهمترین خواسته های مردم جزیره خارگ می باشد که طی سالهای اخیر مقامات استانی و محلی قول هایی در ارتباط برطرف شدن این مشکلات و خواسته داده اند، ولی تاکنون اقدامی شاخص و قابل توجهی صورت نگرفته است .

صیادان خارگی که مالکان اصلی جزیره خارگ بوده اند در حال حاضر به دلیل نبود تدبیر لازم بین نهادهای دولتی در استان و منطقه از داشتن یک اسکله استاندارد که ابتدایی ترین خواسته یک صیاد می باشد و محروم هستند و در سال شاهد هستیم که قشر صیاد خارگ ضرر و زیان به دلیل نداشتن یک اسکله استاندارد می پردازد.

تاریخ و مردمان خوب جزیره مقاوم و حماسه خارگ همیشه نشان داده اند که قدردان زحمات خادمان و مسئولان هستند و قطعا در امر تعالی این جزیره مشارکت مردمی امری دوری ناپذیر است و حرکت ای پیوسته وسریع به سمت توسعه همبستگی و مشارکت را خواستار است.

موارد مذکور گوشه ای از خواسته های مردم شریف جزیره خارگ بود.شما نیز قطعا در سالی که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالى) به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین نموده اند، هدفی را جز خدمت به میهن اسلامی و برادران و خواهران دینی خود در جزیره خارگ ندارید و برای شما در رساندن این کشتی به ساحل توسعه آرزوی موفیت و توفیقات الهی را داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری نخ نیوز، تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 فروردین 1395، کدخبر: 9544، www.nakhnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین