پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
در فصل تابستانی که پشت سر گذاشتیم، نه خبری از افتتاح آبشیرین کن بوشهر شد، نه کلنگ پتروشیمی دشتستان به زمین خورد، نه طرح ماهی در قفس به مرحله تولید رسید.

شعار سال: در فصل تابستانی که پشت سر گذاشتیم، نه خبری از افتتاح آبشیرین کن بوشهر شد، نه کلنگ پتروشیمی دشتستان به زمین خورد، نه طرح ماهی در قفس به مرحله تولید رسید و نه وعده آغاز چند پروژه بزرگ درمانی با حضور وزیر بهداشت به تحقق پیوست.

اینها شاخص ترین وعده های مسئولان استانی بود که در رسانه ها وعده اش را در تابستان داده بودند، ولی عملی نشدند تا رکود حاکم بر استان تداوم داشته باشد.

این در شرایطی است که برای برخی از این پروژه ها نظیر آبشرین کن بوشهر تاکنون چندین وعده بهره برداری را به خود دیده و عملا نتوانست به کمک بی آبی تابستانی بوشهر آمده و حالا مشخص نیست چه زمان دیگری قرار است به بهره برداری برسد.

نکته تاسف برانگیز آنجاست که برخی از همین مدیران که روزی با آب و تاب وعده های خود را به اطلاع خبرنگاران رسانده و در رسانه ها بازتاب یافت، امروز که برای پیگیری سرنوشت ماجرا و دریافت توضیح شان پیگیری می کنید، به اشکال گوناگون از پاسخگویی طفره رفته؛ عذرخواهی در پیشگاه افکار عمومی و توضیح درباره دلایل بدقولی شان پیشکش!

رفتاری که خلاف رویه دولت تدبیر و امید است، اما متاسفانه روزمرگی حاکم بر استان، گویا برای مدیران ارشد هم قابل پذیرش شده، ولی حاضر نیستند مشکلات را با صداقت و شفافیت با مردم در میان گذاشته و برای تحقق وعده های شان، تلاش موثرتری به خرج دهند.

اگرچه رسانه ما به عنوان رسانه ای حامی اقدامات کلان دولت شناخته می شود، اما در راستای رسالت رسانه ای خود، همانند گذشته که به مرور وعده های سال 94 مسئولان پرداخت و این رویه را در بهار 95 هم دنبال کرد، این بار به سراغ فصل تابستان رفت تا ببینید با گذشت سه هفته از فصل گرم سال، کدامیک از پروژه هایی که مسئولان قول آن را در تابستان 95 دادند محقق شده و کدامیک همچنان به آینده حواله داده می شود.

تلاش شده ملاک سوژه های این گزارش، مطالب مدیران در رسانه های رسمی باشد که در انتهای هر بخش منبع آن ذکر شده و در دفتر «خلیج فارس» محفوظ است.

افزون بر اینها، برخی از وعده ها نیز هرچند در افکار عمومی هر منطقه گُل کرد، ولی زمان بندی دقیقی از سوی مسئولان برایش عنوان نگردید یا موکول به سالجاری شد که 6 ماه دیگر به موعد آن باقیست و در این گزارش ذکر نشده است؛ نظیر آغاز بکار منطقه ویژه شمال استان، تلاش برای اجرای سد خاییز اهرم از مصوبات سفر هیات دولت، ورزشگاه جدید بوشهر ، تعریض محور گناوه- دیلم، تکمیل بیمارستان دیر و...

با این توضیح که در آینده به صورت ویژه، گزارشی درباره پروژه های شاخص استان و میزان پیشرفت یا رکود حاکم بر آن منتشر می شود، در ادامه وعده های مسئولان در دو قالب "عملی شده" ها و "عملی نشده" ها را می خوانید:

وعده های عملی نشده یا ناقص مسئولان در تابستان

وعده هایی که مسئولان می گویند عملی شده است

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس، تاریخ انتشار: 18 مهر 1395، کد مطلب: 119424:www. pgnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین