پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
یکی از مدارس در چین لباس‌های هوشمند مجهز به میکروچیپ برای دانش آموزان در نظر گرفته است.
شعار سال: در یکی از مدارس ابتدایی در شهر جو‌های چین، دانش آموزان ملزم به پوشیدن لباس‌های هوشمند مجهز به میکروچیپ شدند.

این لباس‌های دیجیتالی و عجیب به معلمان و والدین دانش آموزان اجازه می‌دهد تا حرکات کودکان خود را ردیابی کرده و دقیقاً بدانند که دانش آموز چه مدت از وقت خود در غذاخوری و یا مکان‌های دیگر صرف کرده است. اگر دانش آموزان در منطقه‌ای خطرناکی باشند، این سیستم، سیگنالی را به تلفن همراه معلم و والدین ارسال می‌کند.

چنانچه دانش آموزی بدون اجازه از مدرسه خارج شود، این لباس، هوشمندانه هشدار داده و مسئولین مدرسه را مطلع می‌کند.

این نو آوری انتقاد‌های را نیز به همراه داشته است. برخی از والدین این سیستم را به ردیابی مجرمان با استفاده از دستبند‌های الکترونیکی تشبیه کردند.

این نخستین بار نیست که چین درصدد کنترل و نظارت بر دانش آموزان بر می‌آید. پیش از این مسئولین مدرسه‌ای در چین، دوربین‌هایی برای حضور و غیاب و ارزیابی توجه دانش آموزان در کلاس‌ها نصب کرده بود.

پیش از این مقامات چین زمان استفاده از بازی‌های ویدئویی برای خردسالان را کاهش داده بودند. کودکان زیر ۱۸ سال می‌توانند حداکثر سه ساعت در هفته به بازی‌های کامپیوتری بپردازند. افراد زیر سن قانونی حداکثر یک ساعت وقت بازی در روز‌های جمعه و تعطیلات را دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۰۲۱۰۹۲۷۸۳۱۶۶۴۷، ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین