پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
سیاستی که اسرائیل در قبال خاورمیانه دنبال می‌کند، نقشه راهی است که «برنارد لوئیس» مورخ آمریکایی چندین دهه قبل ارائه کرده و به دکترین لوئیس معروف است. او درسخنرانی ایراد شده در مرکز موشه دایان، دانشگاه تل آویو درسال ۱۹۹۹ درباره نقش ایران می‌گوید: در دو هزار سال گذشته هیچ نیروی خارجی نتوانسته بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی نابود ساختن آن است و پیشنهاد می‌کندکه ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشور‌های نوپا تقسیم کنند.
شعار سال: سیاستی که اسرائیل درقبال خاورمیانه دنبال می‌کند، نقشه راهی است که «برنارد لوئیس» مورخ آمریکایی چندین دهه قبل ارائه کرده وبه دکترین لوئیس معروف است.

لوئیس معتقد به برخورد تمدن‌های کشور‌های خاورمیانه بود تا از این طریق، با تجزیه کشور‌های ایران، عراق، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی، خاورمیانه جدید متشکل ازکشور‌هایی شکل بگیردکه دیگر توان تبدیل شدن به تهدید برای امنیت ملی و منافع منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل را نداشته و به موازنه یکدیگر مشغول باشند.

او در سخنرانی ایراد شده در مرکز موشه دایان، دانشگاه تل آویو درسال ۱۹۹۹ درباره نقش ایران می‌گوید:
در دو هزار سال گذشته هیچ نیروی خارجی نتوانسته بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، این یکی ازنشانه‌های فرهنگ برتر است و فرهنگ برتر همیشه بر فروتر چیرگی یافته‌است.

وی درکنفرانس دیگری نتیجه می‌گیردکه تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی نابودساختن آن است و پیشنهاد می‌کندکه ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشور‌های نوپا تقسیم کنند.

تصویر نقشه مدنظر لوئیس برای خاورمیانه
از نقشه لوئیس در خاورمیانه جدید چه می‌دانید؟

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال برگرفته از کانال تلگرامی مجمع فعالان اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین