پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شهردار تهران با اشاره به اهمیت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده، معیشت و امنیت شغلی تاکسیرانان گفت: نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفته و سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت خواهیم کرد.
شعار سال: علیرضا زاکانی پس از بازدید از مرکز کنترل و نظارت هوشمند و بخش نوسازی تاکسیرانی با خانواده شهدای تاکسیرانی دیدار و گفتگو کرد.

شهردار تهران ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) گفت: متاسفانه در این مدت ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و باید به سمتی برویم که رانندگان تاکسی دغدغه معیشت، سلامت، امنیت شغلی را نداشته باشد.

وی افزود: برعکس همه جای دنیا که سهم تاکسی از حمل و نقل عمومی به طور میانگین ۴ درصد را به خود اختصاص می‌دهد در ایران این سهم از حمل و نقل عمومی ۲۳.۸ درصد است و امروز ۷۸ هزار تاکسی در تهران داریم که ۶ هزار آن از نوع ون هستند.

زاکانی گفت: به طور میانگین تاکسی‌ها بعد از ۹ سال و چهار ماه دچار فرسودگی می‌شوند و نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ هزار نفر از طریق حوزه تاکسیرانی خدمت رسانی می‌کنند، به اعتقاد کارشناسان رفع مشکلات، دغدغه‌ها و نیاز‌ها در ابعاد مختلف از جمله سلامت این افراد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

مشکل بیمه رانندگان تاکسی حل خواهد شد

شهردار تهران گفت: ما از ارایه بسته‌های تشویقی و کمک معیشتی به خانواده بزرگ تاکسیرانی حمایت کرده و در این خصوص برنامه‌های مهم خواهیم داشت تا وضعیت زندگی تاکسیرانان بهتر شود.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی، گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به همان اندازه که خدمت رسانی به ناوگان تاکسیرانی را ضروری می‌دانیم، انتظار داریم تاکسیرانان نیز در جهت ارایه خدمت به مسافران الگویی برای ۴۰۰ هزار تاکسی اینترنتی باشند. داشته باشند.

فعالیت ۳۵ هزار تاکسی با متوسط سن ۱۰ تا ۱۵ سال

شهردار تهران بیان کرد: ناوگان تاکسیرانی پس از ۹ سال و ۴ ماه فرسوده می‌شود و شرایطی دارند که حدود ۳۵ هزار تاکسی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است که در تهران فعال هستند.

وی افزود: باید شرایطی برای راننده فراهم کنیم تا بتواند تاکسی خود را به روز کرده و این خدمات به صرف تاکسیران باشد و شهرداری بتواند به نفع رانندگان خدمات ارایه دهد.

زاکانی با اشاره رقابت بین سایر خدمت دهندگان در حوزه تاکسی و حمل و نقل عمومی افزود: باید کمک کنیم تا ناوگان تاکسیرانی با این قدمت و خدمتگزاری رانندگانش و سیستم هوشمند سازی بتواند وارد رقابتی جدی شود.

شهردار تهران تصریح کرد: باید منطقی را در شهر حاکم کنیم تا رقابت پذیری انجام گیرد و خیر آن به مردم برسد. هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی امری ضروری است و تا قبل از پایان سال انجام خواهد گرفت.

زاکانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تاکسی‌های هیبریدی، تاکید کرد: ارتقا ناوگان و استفاده از هوای پاک و زیست پذیر کردن شهر تهران در مراحل بعدی است و در حال رایزنی هستیم تا بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کنیم.

شهردار تهران در این جلسه دستور داد تا پایان امسال سامانه هوشمند مدیریت تاکسیرانی راه اندازی شود، براین اساس خدمات تاکسیرانی در ابعاد مختلف ارتقا خواهد یافت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۹۶۳۴۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین